Az amerikai üzleti napilap az ügyet közelről ismerő informátorokra hivatkozva azt állítja: a légitársaság a szintén amerikai Northwest Ailines-zal és az UAL-lal (a United Airlines anyacégével) kíván egyeztetéseket folytatni az egyesülés feltételeiről, s ez irányú szándékát már jelezte is a két cégnek. Utóbbiak egyelőre nem kommentálták az újság információját.
3,5 milliárdos üzlet
Bármelyik légitársasággal is állna össze a Delta, az üzlet értéke minimum 3,5 milliárd dollárra rúgna. A létrejövő óriáscég valószínűleg megelőzné a világ jelenlegi legnagyobb légitársaságát, az American Airlinest.
Az árbevételt tekintve - 2006-os adatok szerint - a Delta Air Lines 17,2 milliárd dollárral a harmadik, a Northwest Airlines pedig 12,6 milliárd dollárral az ötödik legnagyobb légitársaságnak számít az USA-ban. A listát 22,6 milliárd dolláros forgalommal az American Airlines vezeti, megelőzve a 19,3 milliárdos árbevételt produkáló United Airlines-t és a 13,1 milliárd dollárral az ország negyedik legnagyobb légitársaságának számító Continental Airlinest.
Nehéz éveket élt át a Delta
Mint ismert, a 2001. szeptember 11-i történések megrázták az Egyesült Államok légiiparát, így a Deltát is. A 19 milliárd dollár adósságot felhalmozó társaság milliárdos nagyságrendű költségcsökkentést hajtott végre, szanáláson esett át és 2005 szeptemberétől 2007 elejéig csődvédelem alatt állt.
A Delta és az UAL, illetve Northwest fúziójáról egyébként már korábban is reppentek fel hírek, amiket azonban korábban cáfoltak a felek. Szakértők szerint utóbbi üzlet mellett szól, hogy a Deltát 2007. szeptemberétől irányító Richard Anderson 14 éven keresztül a Northwest vezére volt.
Menedzsment Fórum