2p

A GM Holden, a General Motors (GM) ausztrál leányvállalata szerdán bejelentette, hogy 2017-ig bezárja két üzemét, és beszünteti a gépkocsigyártást Ausztráliában.

A GM a magas költségekkel és az ausztrál dollár "megnyomorítóan erős" árfolyamával indokolta döntését.

Akárhogy forgatjuk a számokat, ebben az országban hosszabb távon képtelenség gépkocsit gyártani vagy összeszerelni - mondta Mike Devereux, a GM Holden vezérigazgatója. Ausztrál sajtóértesülések szerint a GM Holden évi 150 millió amerikai dollár kormánytámogatás fejében lenne csak hajlandó folytatni a termelést. Az utóbbi 11 évben a GM Holden 1,6 milliárd amerikai dollárnak megfelelő szubvenciót kapott a kormánytól.

A több mint másfél százados múltra visszatekintő Holden, amelyet 1931-ben vásárolt meg a GM, évtizedekig az ausztrál feldolgozóipari sikerek szimbóluma volt, és ikonikus nemzeti márka az ausztrálok szemében.

A Ford májusban közölte, hogy 2016-ban felhagy az autógyártással Ausztráliában, a Mitsubishi Motors pedig már 2008-ban kivonult az országból.

Ha a GM távozik, a Toyota marad az egyetlen gépkocsigyártó Ausztráliában, és ausztrál iparági szakértők tartanak tőle, hogy a magas termelési költségek és az ausztrál dollár folyamatos erősödése következtében egyre olcsóbb import a japán gyárat is kiszorítja a piacról. Ezzel összeomlana a mintegy 150 céget számláló és 40 ezer embert foglalkoztató beszállítói hálózat is.

Ausztráliában évente 1,1 millió új autót állítanak forgalomba, de ezeknek jelenleg már csak a 10 százaléka hazai gyártású. A piacon 65 márka 365 modellje versenyez.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!