2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kedden jelenik meg utoljára a Metropol – számolt be a nol.hu. A lap 18 év után tűnik el a közterekről.

Simicska Lajos üzlettársa, a TV2-re korábban aspiráló Fonyó Károly úgy döntött, nincs tovább, bezárja a lapot, számolt be a nol.hu. A lap információi szerint a tulajdonos azt mondta, azért szüntetik meg az újságot, mert nem szeretne adósságokat hagyni maga után, minden alkalmazottját, beszállítóját ki akarja fizetni.

A Metro, majd később Metropol névre hallgató lap is vélhetőleg Simicska Lajos kegyvesztettségének lett az áldozata. A korábban egyeduralkodónak számító ingyenes napilap ugyanis néhány hete komoly ellenfelet kapott. A Habony Árpád fémjelezte Lokál ugyanis betört erre a piacra. Ezen a szegmensen korábban a Metropol volt a kormányzati hirdetések kedvezményezettje, ám az Orbán-Simicska szakítás után az ilyen reklámbevételek látványosan megcsappantak. A reklámpiacot figyelő és elemző független ügynökség, a Kantar Media adatai szerint 2015-ben felénél is kevesebb állami hirdetés volt a lapban, mint 2014-ben. Sőt, míg 2015 első három hónapjában listaáron még 218 millió forint értékben reklámozott a kormány, az önkormányzatok és cégeik a lapban, az idei első negyedévben ez a 28 millióra esett vissza.

Az aluljárókban napok óta csatáznak a lapok

Ezzel szemben a Lokálban az állami hirdetések igen komoly helyet foglalnak el, és vélhetőleg éves viszonylatban akár a milliárdos szintet is elérheti az ilyen típusú reklámköltés majd. Az két lap küzdelmét az is befolyásolhatja, hogy a BKV az év végén nem hosszabbította meg azt a szerződést a kiadóval, amely lehetővé tette a lap terjesztését a közösségi közlekedés megállóiban és járatain. Ezzel szemben a Lokál számára ez a terület elérhető lett.

Mint a nol.hu írja a piaci alapú működés komoly nehézségeket jelentett, és a nullszaldó elérése sem tűnt reálisnak. Már 2015-ben is nagy volt a mínusz: a nyílt szakítás előtti évben még 408 millió forintos profitot termelt a cég, tavaly már 233 milliós veszteséget. Az idei évre vonatkozó kalkulációk szerint a nyomdai költségek további emelkedése várható, ahogy a papír ára sem ad okot derűlátásra. Ráadásul a piaci reklámköltések sem lőttek ki az utóbbi években, hiába ért véget a válság.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!