2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kedden jelenik meg utoljára a Metropol – számolt be a nol.hu. A lap 18 év után tűnik el a közterekről.

Simicska Lajos üzlettársa, a TV2-re korábban aspiráló Fonyó Károly úgy döntött, nincs tovább, bezárja a lapot, számolt be a nol.hu. A lap információi szerint a tulajdonos azt mondta, azért szüntetik meg az újságot, mert nem szeretne adósságokat hagyni maga után, minden alkalmazottját, beszállítóját ki akarja fizetni.

A Metro, majd később Metropol névre hallgató lap is vélhetőleg Simicska Lajos kegyvesztettségének lett az áldozata. A korábban egyeduralkodónak számító ingyenes napilap ugyanis néhány hete komoly ellenfelet kapott. A Habony Árpád fémjelezte Lokál ugyanis betört erre a piacra. Ezen a szegmensen korábban a Metropol volt a kormányzati hirdetések kedvezményezettje, ám az Orbán-Simicska szakítás után az ilyen reklámbevételek látványosan megcsappantak. A reklámpiacot figyelő és elemző független ügynökség, a Kantar Media adatai szerint 2015-ben felénél is kevesebb állami hirdetés volt a lapban, mint 2014-ben. Sőt, míg 2015 első három hónapjában listaáron még 218 millió forint értékben reklámozott a kormány, az önkormányzatok és cégeik a lapban, az idei első negyedévben ez a 28 millióra esett vissza.

Az aluljárókban napok óta csatáznak a lapok

Ezzel szemben a Lokálban az állami hirdetések igen komoly helyet foglalnak el, és vélhetőleg éves viszonylatban akár a milliárdos szintet is elérheti az ilyen típusú reklámköltés majd. Az két lap küzdelmét az is befolyásolhatja, hogy a BKV az év végén nem hosszabbította meg azt a szerződést a kiadóval, amely lehetővé tette a lap terjesztését a közösségi közlekedés megállóiban és járatain. Ezzel szemben a Lokál számára ez a terület elérhető lett.

Mint a nol.hu írja a piaci alapú működés komoly nehézségeket jelentett, és a nullszaldó elérése sem tűnt reálisnak. Már 2015-ben is nagy volt a mínusz: a nyílt szakítás előtti évben még 408 millió forintos profitot termelt a cég, tavaly már 233 milliós veszteséget. Az idei évre vonatkozó kalkulációk szerint a nyomdai költségek további emelkedése várható, ahogy a papír ára sem ad okot derűlátásra. Ráadásul a piaci reklámköltések sem lőttek ki az utóbbi években, hiába ért véget a válság.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!