2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legnagyobb amerikai autógyár, a csőd szélén álló General Motors (GM) elbocsát 21 ezer alkalmazottat, megszünteti a Pontiac márkát és törzsrészvényeket ajánl hitelezőinek az adósság elengedéséért cserébe.

A csőd elkerülésére kidolgozott, hétfőn bemutatott terv szerint a kormány 15,4 milliárd dolláros hiteléből élő társaság a Washingtonnal szemben fennálló adósság felének elengedése fejében felajánlja törzsrészvényeinek 50 százalékát. Más hitelezők - akiknek összesen 28 milliárd dollár követelésük van a céggel szemben - minden ezer dollár elengedéséért 225 törzsrészvényt szerezhetnének.

A GM június 1-jéig kapott haladékot Barack Obama elnöktől a termelés átszervezésére vagy arra, hogy csődvédelmet kérjen, máskülönben elesik a további segélyektől. Ha a határidőig sikerül egyezségre jutni a hitelezőkkel az adósság részvényekre váltásáról, akkor a cég megmenekülhet.

A GM ugyancsak részvényekkel kívánja fedezni legalább a felét annak a 20 milliárd dollárnak, amelyet az autóipari dolgozók szakszervezetének (UAW) irányítása alatt álló alapba kell befizetnie. A GM és az UAW korábbi megállapodása szerint 2010-től ebből az alapból fedezik a GM-től nyugdíjba ment dolgozók egészségügyi ellátását.

A szanálási terv szerint 21 ezerrel csökkentik az órabérben foglalkoztatott gyári munkások számát az Egyesült Államokban, és felgyorsítják a gyárbezárási folyamatot, amelynek révén 2010 végére 34 üzem marad a 2008 végén működött 47-ből. A korábbi bejelentések szerint a vállalat az év végéig világszerte 47 ezer munkahelyet szüntet meg.

A GM-hez tartozó nyolc márka közül a cég a négy legfontosabbra - Chevrolet, Cadillac, GMC és Buick - kíván koncentrálni, és 2010 végig leállítják a Pontiac sportkocsik gyártását. A Pontiac története így az első modell megjelenése utáni 84. évben várhatóan vég ér. A hétfőn bemutatott terv nem tér ki az Opellel kapcsolatos elképzelésekre.

A Fehér Ház autóipari munkacsoportja üdvözölte a GM szanálási tervét. Az Értékpapír és Árfolyam Bizottságnak (SEC) benyújtott, a kötvénycserét részletező előzetes terv "igen jelentős lépés a szerkezetváltás felé vezető úton", áll a Barack Obama elnök megbízásából működő munkacsoport közleményében, amely ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a Fehér Ház még nem hozott végső döntést a GM ügyében.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!