A csőd elkerülésére kidolgozott, hétfőn bemutatott terv szerint a kormány 15,4 milliárd dolláros hiteléből élő társaság a Washingtonnal szemben fennálló adósság felének elengedése fejében felajánlja törzsrészvényeinek 50 százalékát. Más hitelezők - akiknek összesen 28 milliárd dollár követelésük van a céggel szemben - minden ezer dollár elengedéséért 225 törzsrészvényt szerezhetnének.
A GM június 1-jéig kapott haladékot Barack Obama elnöktől a termelés átszervezésére vagy arra, hogy csődvédelmet kérjen, máskülönben elesik a további segélyektől. Ha a határidőig sikerül egyezségre jutni a hitelezőkkel az adósság részvényekre váltásáról, akkor a cég megmenekülhet.
A GM ugyancsak részvényekkel kívánja fedezni legalább a felét annak a 20 milliárd dollárnak, amelyet az autóipari dolgozók szakszervezetének (UAW) irányítása alatt álló alapba kell befizetnie. A GM és az UAW korábbi megállapodása szerint 2010-től ebből az alapból fedezik a GM-től nyugdíjba ment dolgozók egészségügyi ellátását.
A szanálási terv szerint 21 ezerrel csökkentik az órabérben foglalkoztatott gyári munkások számát az Egyesült Államokban, és felgyorsítják a gyárbezárási folyamatot, amelynek révén 2010 végére 34 üzem marad a 2008 végén működött 47-ből. A korábbi bejelentések szerint a vállalat az év végéig világszerte 47 ezer munkahelyet szüntet meg.
A GM-hez tartozó nyolc márka közül a cég a négy legfontosabbra - Chevrolet, Cadillac, GMC és Buick - kíván koncentrálni, és 2010 végig leállítják a Pontiac sportkocsik gyártását. A Pontiac története így az első modell megjelenése utáni 84. évben várhatóan vég ér. A hétfőn bemutatott terv nem tér ki az Opellel kapcsolatos elképzelésekre.
A Fehér Ház autóipari munkacsoportja üdvözölte a GM szanálási tervét. Az Értékpapír és Árfolyam Bizottságnak (SEC) benyújtott, a kötvénycserét részletező előzetes terv "igen jelentős lépés a szerkezetváltás felé vezető úton", áll a Barack Obama elnök megbízásából működő munkacsoport közleményében, amely ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a Fehér Ház még nem hozott végső döntést a GM ügyében.