Végnapjait éli az egykori nagy Ikarus mátyásföldi utódcége, az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár Kft. Az öt éve még háromszáz fős létszám már a felére csökkent. A lakóparknak szánt mátyásföldi terület közepén az utolsó autóbuszok készülnek. A húszdarabos norvég E91-es midibusz-megrendelés lassan kifut, és az Irisbus színeiben készülő 298-as számú F15-ös is utolsóként áll a szerelőcsarnokban, a legfiatalabb E91-es pedig az udvaron árválkodik.
A lap úgy tudja, hogy a száz százalékos tulajdonos Iveco által összehívott rendkívüli taggyűlésen döntöttek az üzleti tevékenység megszüntetéséről. A végelszámolásról a tulajdonosok rövidesen tájékoztatják szakszervezet képviselőit. A 35 százalékos részesedésű török tulajdonos jogi képviselője csütörtökön az Ikarus EAG jövőjéről és a cégrészesedés jogi lépésekkel történő megóvásáról tárgyalt a gazdasági minisztériumban - számol be a Népszabadság.
Megszűnik a mátyásföldi Ikarus-gyár
Végelszámolással megszűnik a mátyásföldi Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár Kft. Hiába jelentkezett több vevő is a nagy múltú autóbuszgyárra, mely új tendereken is pályázhatna - írja a Népszabadság.