A közlemény szerint a benzinkúthálózatok decemberben folyamatosan állnak át az új rendszerre.
Januártól a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) megszünteti a papír alapú matricás rendszert. Az új e-matricás rendszerben az úthasználati jogosultságot a megszokott módon lehet megvásárolni, tehát az ÁAK Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban és kijelölt árusítóhelyein, a szerződött viszonteladóknál, benzinkutaknál, valamint sms-ben, interneten, telefonhívással és mobilvásárlással.
A gépjármű vezetője a vásárlás után bizonylatot, illetve nyugtázó üzenetet kap, amelyet az érvényesség utolsó napjától számított egy évig kell majd megőrizni, mert a pótdíj megfizetésére vonatkozó igény ennyi idő alatt évül el. Az esetleges pótdíjfizetési felszólítások postázására az ÁAK Zrt.-nek továbbra is hatvan nap áll rendelkezésére.
Az ÁAK közleménye kiemeli, hogy a matrica megszüntetése kényelmesebb és gyorsabb kiszolgálást biztosít a vásárlóknak, ezen felül a nyomdai és terjesztési költségek is megtakaríthatók, amelyek együttes értéke 2007-ben mintegy 250 millió forintot tett ki.
Az így felszabaduló összeget a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) útfejlesztésekre és üzemeltetésre fordítja. Az értékesítési pontok folyamatosan állnak át az új rendszerre, ezért egyes viszonteladóknál már decemberben előfordulhat, hogy a vásárló csak bizonylatot kap, matricát nem.
Az ÁAK felhívja a figyelmet arra, hogy az úthasználati jogosultság ellenőrzése továbbra is a megszokott módon, rendszám alapján történik.
Az ÁAK Zrt. értékesítési adatai szerint 2007 első tizenegy hónapjában az elmúlt év hasonló időszakával összehasonlítva a járművezetők összességében mintegy 25 százalékkal több úthasználati jogosultságot vásároltak, ami 38 százalékos bevételtöbbletet eredményezett.
Ez a 2006-os 32,4 milliárd forinttal szemben 2007-ben közel 44,7 milliárd forintos bruttó összeget jelent. Egyre nagyobb ütemű növekedés tapasztalható a virtuális úton értékesített matricák tekintetében is. Az idei év első 11 hónapjában eddig több mint 834 ezer matricát vásároltak mobiltelefonon vagy az interneten keresztül, ami közel 1,3 milliárd forintos bevételt eredményezett.