3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az emelkedő olajár nyomása és az általános gazdasági recesszió miatt a Malév a jövőben kapacitásait és erőforrásait európai hálózatára koncentrálja, ezzel erősítve regionális piaci pozícióit. Ennek megfelelően az idei téli menetrendtől kezdődően megszünteti veszteséges hosszú távú járatainak üzemeltetését.

A légitársaság a jövőben erőforrásait európai hálózatára összpontosítja, erősítve regionális piaci pozícióit. Ennek tükrében illetve a légiközlekedési iparág legújabb kihívásaira válaszul a Malév átalakítja flottáját, áll a társaság közleményében.

Európai hálózatát, egyrészt a már kipróbált középtávú B737 NG flottájával, valamint az idei téli menetrendben forgalomba álló költséghatékony és környezetkímélő regionális célpontokra repülő Q400-as turboprop repülőgépekkel fogja lefedni, melyek a CRJ és a 2009 decemberétől fokozatosan kivonásra kerülő Fokker 70-as gépeket fogják kiváltani.

A átalakítás keretében a légitársaság két B767-es gépét is kivonja flottájából, és egyben megszünteti veszteségesen üzemelő hosszú távú járatait. A flotta átalakítással egy időben a Malév újrapozícionálja útvonalhálózatát.

A légitársaság jelenleg két észak-atlanti célállomásra repül: New Yorkba és Torontóba.  A kerozinár drágulása miatt ma egy B767-essel repült Budapest - New York - Budapest légiút üzemeltetési költsége utanként hét millió forinttal (49 ezer amerikai dollárral) kerül többe, mint egy évvel korábban.

Az utolsó járat a torontói útvonalon szeptember 21-én, míg a New York-in október 25-én száll fel Budapestről. Ez a költségnövekedés egy Malév méretű légitársaság számára végképp ellehetetleníti a hosszú távú járatok gazdaságossá tételét. A jelenlegi negatív iparági trendek pedig nem segítik egy jövőbeni sikeres működtetés feltételeinek kialakítását.

Az üzemanyagárak jelenlegi drámai növekedése soha nem látott krízisbe juttatta még a legerősebb légitársaságokat is világszerte, melyek a tendenciára válaszul folyamatosan és jelentősen csökkentik járataik számát, kapacitásaikat és egyre szigorúbb költségcsökkentő programokat vezetnek be, nem ritkán alkalmazottaiktól is kénytelenek megválni.

A légitársaság utasai továbbra is utazhatnak Malév jeggyel és Malév kóddal az Egyesült Államokba a oneworld-tag American Airlines által üzemetetett járatokkal. A Malév szövetségi és code-share partnere közös járatként Brüsszelt, Párizst, Frankfurtot és Zürichet köti össze New York-kal és Chicagóval.

Az érvényes repülőjeggyel rendelkező New York-i vagy torontói utasokat a Malév más légifuvarozó járataival juttatja el célállomásaikra. A foglalással rendelkező utasok számára, akik még nem fizették ki repülőjegyüket, a Malév alternatív útvonalat kínál fel egy európai átszálló ponton keresztül. Az utasoknak a légitársaság a jegy árának visszatérítését is felajánlja.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!