A motiválás akkor hatékony, ha hosszú távon biztosítja az alkalmazottak lelkesedését, érdeklődését, és nem csupán múló fellángolást kelt. Ezért próbáljuk meg őket is bevonni a tervezési mechanizmusba, így a folyamat részeseiként már ők is biztosítva látják jövőjüket, s a cég érdekeit immár sajátjuknak tekintik.
Van azonban egy aranyszabály: az adott szó szentsége. A vezető optimális esetben tekintéllyel bír munkatársai között. S tekintélyét nem pusztán hatalma, vagy szakmai sikerei miatt éri el, hanem embersége okán. Etikus magatartása meghozza jutalmát, hiszen beosztottjai az ő magatartását fogják lemásolni és mérvadónak tekinteni. És ugyebár kinek van szüksége egy dolgozóra, aki nem tartja a szavát?!
Megtartani az alkalmazottakat
A munkavállaló kezdeti lelkesedése idővel alábbhagy, munkavégzése mindennapi rutinnál válik. Meglehet-e akadályozni ezt a folyamatot? Ösztönzéssel, motiválással elejét lehet-e venni a kevésbé minőségi munkavégzésnek?