2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megtartotta lendületét az Opel márka a magyar piacon az első fél évben, az eladott 2.980 darab személyautó és kisteherjármű 11,6 százalékos piaci részesedést biztosít a márkának, 2 százalékponttal nagyobbat a tavalyi hasonló időszakinál.

Kovács Tamás, az Opel Magyarország márkaigazgatója az összpiacinál 10 százalékkal erősebb bővülést a gazdasági válságot követő átszervezés után módosított értékesítési stratégiának tulajdonítja, amelyben a hosszú távon eredményesebb márkaépítés került előtérbe. Kovács Tamás hétfőn, Budapesten sajtóbeszélgetésen emlékeztetett arra, hogy tavaly a GM regionális irodája átalakult, ezen túl a háttérfeladatokra koncentrál. Magyarország azonban továbbra is stratégiai partner - húzta alá.

A márkaigazgató ismertette: az Opel magyarországi értékesítésében továbbra is jelentős súlyt, 70 százalékot képviselnek a céges eladások, ugyanakkor a magánvevők körében az Opel jelenleg a legnépszerűbb márka. Jelezte: a cég nemrégiben csökkentette ugyan egész évre szóló értékesítési becslését, de úgy véli, a magyar piac bővülése az idén eléri a 10 százalékot, és 2-3 éves távlatban ismét évi 100 ezer darabos lehet az újautó-értékesítés. 2014-15-re már 150 ezres piaccal számolnak.

Kovács Tamás nagy reményeket fűz - elsősorban a márkaépítés szempontjából - a magyar piacon 2012-ben megjelenő elektromos autóhoz, az Opel Amperához. A modellt jelenleg Amerikában gyártják, de Európában már folyamatosan bővülnek a megrendelései. Június végén, Orbán Viktor miniszterelnök rüsselsheini látogatásakor elhangzott, hogy az Opel az elektromos autók gyártása területén is együttműködést ajánlott Magyarországnak. Kovács Tamás ezzel kapcsolatban annyit mondott, hogy konkrétumokról még nincs szó, de az ilyen egyeztetések készítik elő a jövő üzleteit.

Kovács Tamás rámutatott: az Opel és Magyarország kapcsolatában a szentgotthárdi gyárnak van a legfőbb szerepe. Tájékoztatása szerint a motorgyár bővítését szolgáló 500 milliós beruházás az ütemterv szerint halad, és 2012-ben megindulhat a gyártás, amelynek eredményeképpen a gyár a márka valamennyi modellje számára szállít majd motorokat. Az idén már 100 dolgozót vesznek fel az üzemben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!