2p

A világ második számú teherautógyára, a svéd Volvo AB erősen megsínylette a környezetvédelmet: az első két hónapban 28 ezer teherautót adott el világszerte, 13 százalékkal kevesebbet a tavalyi első kéthavi 32 ezernél.

Az átlagon belül a februári eladások már 18 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. Nyugat-Európában nyolc százalékkal 14 ezerre, Észak-Amerikában még meredekebben, 41 százalékkal 6400-ra csökkent az értékesítés, a két térségben ősszel, illetve most év elején megszigorított szennyezőanyag-kibocsátási szabályok miatt.

A szigorítás előtt tavaly igen megugrott az értékesítés a régebbi fajta teherautókból, a vevők előbbre hozták vásárlásaikat, mivel az új szabályoknak megfelelő járművek természetesen drágábbak.

Kelet-Európában 64 százalékkal közel háromezerre, Dél-Amerikában tíz százalékkal 1500-ra, Ázsiában hat százalékkal 1800-ra nőtt az eladott teherautók száma.

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, februárban a Volvo útépítőgép-gyártással is bővült: 1,3 milliárd dollárért megvette az amerikai Ingersoll-Rand céget. Előzőleg, januárban, megszerezte a kínai Shandong Lingong Construction Machinery Co., Ltd. építőipari gépgyár 70 százalékát, 42,3 millió dollárért.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!