Az átlagon belül a februári eladások már 18 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. Nyugat-Európában nyolc százalékkal 14 ezerre, Észak-Amerikában még meredekebben, 41 százalékkal 6400-ra csökkent az értékesítés, a két térségben ősszel, illetve most év elején megszigorított szennyezőanyag-kibocsátási szabályok miatt.
A szigorítás előtt tavaly igen megugrott az értékesítés a régebbi fajta teherautókból, a vevők előbbre hozták vásárlásaikat, mivel az új szabályoknak megfelelő járművek természetesen drágábbak.
Kelet-Európában 64 százalékkal közel háromezerre, Dél-Amerikában tíz százalékkal 1500-ra, Ázsiában hat százalékkal 1800-ra nőtt az eladott teherautók száma.
Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, februárban a Volvo útépítőgép-gyártással is bővült: 1,3 milliárd dollárért megvette az amerikai Ingersoll-Rand céget. Előzőleg, januárban, megszerezte a kínai Shandong Lingong Construction Machinery Co., Ltd. építőipari gépgyár 70 százalékát, 42,3 millió dollárért.