3p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, az Union Biztosító Zrt. 2006 áprilisától a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított az Union-Smaragd termékről adott tájékoztatás során. A GVH a jogsértés megállapítása mellett hárommillió forint bírság megfizetésére kötelezte a biztosítót.

Az Union Biztosító Zrt. 2006. április 1-jétől több értékesítési csatornán - saját hálózathoz tartozó függő ügynökök, többes biztosítási ügynökök, biztosítási alkusz - keresztül értékesíti Union-Smaragd termékét, amely egy egyszeri díjas befektetési egységekhez kötött termék. A biztosítás lényeges sajátossága, hogy a szerződő által választott díjfizetéstől függően az Union úgynevezett kötvénykölcsönt nyújt.

Az Union 2006 áprilisától több módon népszerűsítette az Union-Smaragd termékét. A GVH döntésében megállapította, hogy a biztosító egyes tájékoztatásai alkalmasok voltak a fogyasztók megtévesztésére, így például nem felel a valóságnak, hogy a szerződő által teljesített befizetésből és a kötvénykölcsönből származó összeg teljes egészében befektetésre kerülne; ha a szerződő euróban vezeti megtakarítását, akkor kivédheti az árfolyamkockázatot; kedvező feltételekkel lehet pénzt kivenni a befektetésből; extra szolgáltatásnak minősül a baleseti halál esetén az aktuális kötvényértéken felül kifizetendő összeg és a biztosító ajándékként, ingyen, díj nélkül nyújtott volna akciós kedvezményként közlekedési balesetbiztosítási fedezetet - áll a GVH sajtóközleményében.

Union: nem érkezett panasz a termékre

A termék egy éve történő értékesítése során az Union-Smaragddal kapcsolatban ügyfélpanasz sem érkezett az Union Biztosítóhoz, sem a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) - áll a megbírságolt biztosító MTI-hez eljuttatott reagálásában. A GVH viszont a termék kommunikációját illető kifogásokat emelt. Az Union a termék bevezetését megelőzően végzett vizsgálatai alapján kommunikált, de a GVH határozatát tudomásul veszi.

A biztosító véleménye szerint az ügy elenyésző súlyának versenyhivatali megítélését is pontosan tükrözi, hogy az elmúlt évi - biztosítókat érintő - versenyhivatali bírságok a legtöbb esetben százmilliós nagyságrendűek voltak, egy esetben pedig meghaladta a hétmilliárd forintot. Ezzel szemben az Uniont terhelő hárommillió forintos tétel kicsinek mondható. Mivel ügyfeleiket sem közvetett, sem közvetlen módon kár nem érte, és a termékkel kapcsolatos kommunikációt már az elmúlt évben módosították, az ügyet a maguk részéről lezártnak tekintik.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!