Áprilisban 266 ezer gépkocsit értékesítettek Németországban, 2,6 százalékkal többet mint 2010 áprilisában. Márciusban még 11 százalékkal nőttek az eladások éves összevetésben és az év első négy hónapjának összesített értékesítési adata is 11 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A 2009-es "roncsprémium év" áprilisában a 380 ezer autó kelt el Németországban, 2008 áprilisában pedig, még a gazdasági krízis előtt 318 ezer.
A német autóipari szakmai képviseleti szervezet a VDA (Verband der Automobilindustrie e. V.) elnöke Matthias Wissmann nem lát okot aggodalomra. A belföldi megrendelések és a megrendelés állomány alakulása szerinte jó kilátásokkal kecsegtet az elkövetkező hónapokra. Áprilisban tíz százalékkal nőttek a német autóipar belföldi megrendelései.
A VDA adatai alapján a német autógyártók áprilisban 358 ezer autót exportáltak, két százalékkal többet mint egy évvel korábban. Márciusban még 449 ezer volt az export volumene, nyolc százalékkal magasabb az előző évinél. Az első négy hónap 1,51 milliós exportja is nyolc százalékkal haladta meg a 2010 eleji azonos időszakét.
Az idén áprilisban a német autóipar 472 ezer gépkocsit állított elő, két százalékkal többet mint egy évvel korábban. Az idei első négy hónapban pedig 1,97 autót gyártottak a német vállalatok, hét százalékkal többet a tavalyinál.
A német autóimportőrök képviseleti szerve a VDIK (Verband der Importeure) a német autópiaci forgalomnövekedést elsősorban a dízel járművek iránt 28 százalékkal megemelkedett keresletre vezeti vissza. A KBA adatai szerint a dízel járművek aránya az újonnan forgalomba helyezett gépkocsik között már 46,7 százalékos. Nagy a kereslet a terepjárók iránt is, áprilisban 30 ezret helyeztek forgalomban több mint egyharmadával (35,5 százalékkal) többet mint tavaly.
Nagy lépést tett előre a német piacon áprilisban az Opel: 20800-as értékesítése 21 százalékkal haladta meg a tavalyit. A Hyundai eladásai 38,8 százalékkal emelkedtek, a dél-koreai autógyár így harmadikként zárkózhatott fel az eladás növelési rangsorban a Renault/Dacia és a Skoda mögé, megelőzve a Fiat és a Toyota autógyárakat. A VW eladásai mindössze 2,1 százalékkal emelkedtek, de változatlanul ez a márka a legkeresettebb a német piacon több mint 22 százalékos részesedéssel. A BMW belföldi eladásai stagnáltak, a Mercedes eladásai viszont kilenc százalékkal csökkentek a tavaly áprilisihoz képest.
MTI