2p

Tavaly visszaestek a luxustermékek eladásai Kínában, bár az 1 százalékos éves mérséklődést megfigyelők inkább csak jelzésértékűnek tekintik; 2013-ban és 2012-ben még 2, illetve 7 százalékos növekedést mértek az ágazat megfigyelői - számolt be a trendekről a kínai média csütörtökön.

A kínai szárazföldön a fogyasztás értéke a Bain & Company konzultációs cég elemzése szerint tavaly 115 milliárd jüan, 18,8 milliárd dollár volt.

A Hszinhua hírügynökség által idézett Bain & Company megállapítása szerint a leglátványosabban a luxus órák és a férfi divatcikkek forgalma esett vissza, 13, illetve 10 százalékkal.

A jelenség okaként a kínai kormány által a kormányzati és párthivatalnokok, köztisztviselők számára előírt visszafogottságot, takarékos életformát, a korrupció elleni harcot és annak az ajándékozásra gyakorolt hatását jelölik meg. A hongkongi visszaesést pedig egyértelműen a Foglald el a központot! mozgalom közterületfoglaló tüntetéssorozatának a számlájára írják.

Az elemzés arra is kitért, hogy a kínaiak által vásárolt luxustermékek 70 százalékát az úgynevezett "tajkou" csatornán keresztül vásárolják, ami azt jelenti, hogy online ügynökségek megbízás alapján külföldön szerzik be a kívánt árut. A hatékonyan működő szolgáltatás népszerűsége egyrészt a határon túl vásárolt termékek iránti nagyobb bizalomra vezethető vissza, másrészt így a luxuscikkeket terhelő adók megfizetése is megkerülhető.

Kína a legtöbb nyugati luxustermék gyártójának legfontosabb piaca. Egyes felmérések szerint a világ luxuscikkeinek körülbelül 30 százalékát vásárolják meg kínaiak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!