Ugyan az elemzők is pozitív eredményre számítottak, ám őket is meglepte a Facebook szerdán, a tőzsdezárást követően közzétett eredménye. A legnagyobb közösségi site-ot működtető vállalat a második negyedévben 333 millió dolláros, azaz részvényenként 13 centes nyereséget könyvelhetett el, szemben az egy évvel korábbi 157 milliós, vagyis papíronként 8 centes veszteséggel. A vállalat korrigált nyeresége részvényenként 19 dolláros lett.
A vállalat bevétele is megugrott, hiszen 1,81 milliárdot tett ki a bázisidőszak 1,12 milliárdjával szemben. Az eredmény nem csak az egy évvel korábbi számokat, de az elemzői várakozásokat is jócskán meghaladta. A FactSet konszenzusa 14 centes korrigált eredményről és 1,62 milliárdos forgalomról szolt.
A Facebook felhasználói táborának növekedése ugyan jelentősen lassult, ám a 21 százalékos bővülés így is látványos. A társaság közleménye szerint az aktív felhasználók száma 1,15 milliárd. A vállalat pedig elkezdte aprópénzre váltani a felhasználókat, hiszen ugrásszerűen, 30 százalékkal nőttek a reklámbevételeik. Ezen belül a mobilmarketinges aktivitás volt a legerősebb, hiszen ezen a területen 40 százalék felett volt a növekedés.
A negyedéves számokat a piac kitörő örömmel fogadta, a zárás utáni kereskedésben 20 százalékkal ugrott meg a papír árfolyama.
mfor.hu