2p

Az egy évvel korábbi veszteséggel szemben stabil nyereséget mutattak a Facebook negyedéves számai. A vállalat forgalma is látványosan nőtt.

Ugyan az elemzők is pozitív eredményre számítottak, ám őket is meglepte a Facebook szerdán, a tőzsdezárást követően közzétett eredménye. A legnagyobb közösségi site-ot működtető vállalat a második negyedévben 333 millió dolláros, azaz részvényenként 13 centes nyereséget könyvelhetett el, szemben az egy évvel korábbi 157 milliós, vagyis papíronként 8 centes veszteséggel. A vállalat korrigált nyeresége részvényenként 19 dolláros lett.

A vállalat bevétele is megugrott, hiszen 1,81 milliárdot tett ki a bázisidőszak 1,12 milliárdjával szemben. Az eredmény nem csak az egy évvel korábbi számokat, de az elemzői várakozásokat is jócskán meghaladta. A FactSet konszenzusa 14 centes korrigált eredményről és 1,62 milliárdos forgalomról szolt.

A Facebook felhasználói táborának növekedése ugyan jelentősen lassult, ám a 21 százalékos bővülés így is látványos. A társaság közleménye szerint az aktív felhasználók száma 1,15 milliárd. A vállalat pedig elkezdte aprópénzre váltani a felhasználókat, hiszen ugrásszerűen, 30 százalékkal nőttek a reklámbevételeik. Ezen belül a mobilmarketinges aktivitás volt a legerősebb, hiszen ezen a területen 40 százalék felett volt a növekedés.

A negyedéves számokat a piac kitörő örömmel fogadta, a zárás utáni kereskedésben 20 százalékkal ugrott meg a papír árfolyama.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!