2p

A hirtelen beköszöntő nyári forróság a hűsítők iránti kereslet ugrásszerű növekedésében is érzékelhető. A több héten át tartó kánikulának pedig már az éves fogyasztási adatokban is kimutatható hatása van. Az elmúlt évtizedben az alkoholmentes frissítők piaca mintegy 70 százalékkal bővült, amely leginkább az ásványvízfogyasztás több mint tízszeres, ugrásszerű növekedésének köszönhető. Az ásványvízfogyasztás a tavalyi évben már meghaladta a fejenkénti 50 litert.

"Az Európai Unióhoz való csatlakozás az üdítőitalok piacát is érinti." - hívja fel a figyelmet Barta Zsolt. "Az Unió előírásaival összhangban, várhatóan már ezév júliusától változik a gyümölcslé kategóriák besorolása. A jelenleg már 25 % gyümölcstartalom felett nektárnak számító termékeknek júliustól el kell érniük a 45-50 %-os gyümölcstartalmat, ami további átrendeződést vetít előre ebben a piaci szegmensben." - teszi hozzá a Pepsi szakembere.

Az alkoholmentes italok készáruként a nagy térfogat és súly miatt jellemzően nem tartoznak a költséghatékonyan szállítható termékek közé, így jelentős átrendeződés az Európai Unióhoz való csatlakozást követően sem várható a piacon. "Csatlakozásunk az Európai Unióhoz elméletileg tovább bővíti a legtöbb termékkategóriában egyébként ma is igen széles kínálatot." - jelzi Barta Zsolt - "A választék további bővülése azonban nyilvánvalóan függ attól, hogy a kereskedelem a rendelkezésére álló korlátozott eladáshelyi területen mely árukat látja szívesen. A könnyen eladható, nagy növekedési potenciállal rendelkező és versenyképes áron kínált termékek, vagy termékkategóriák értelemszerűen több lehetőséget kapnak majd a jövőben is."


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!