Nyolc-tíz nagy nemzetközi bérlővel tárgyal jelenleg a Lurdy Házat néhány hónapja irányító új vezetés; ha ezek egyidejűleg döntenek a megjelenésről, jelentős kedvezményt kaphatnak - tudta meg a lap Molnár Józseftől, a Lurdy csoport tavaly júniusban kinevezett vezérigazgatójától. Egyelőre csak az dőlt el, hogy a csoporthoz tartozó Max Szupermarketet a Reál exkluzív mintaboltja váltja fel. Ezenkívül négy-öt, főként a ruházat és a szórakoztatóelektronika területén tevékenykedő nemzetközi cég számára kínálják fel a megfelelő helyiségeket.
A vezető elismerte, hogy eljött az ideje az újrapozicionálásnak, a központot fel kell javítani, szükséges a bérlői mix megújítása, mert egyrészt csak így lehet növelni a mostani 75-76 százalékos kihasználtságot, másrészt még több pénz költésére ösztönözni a látogatókat.
A Lurdy Házat kilenc éve építtette a német tulajdonos, Rudolf Walther. A központban több tucat üzlet működik, ám az elmúlt években több jelentős bérlő kivonult, illetve a felső emeletről a földszintre költözött; igaz, volt egy-két nagyobb beköltöző is. Az üzemeltető cég előző vezetése kevésbé intenzív, illetve hatékony kommunikációt folytatott a központról. "Ezzel a gyakorlattal szakítottunk, a ház újrapozicionálását célzó kampányban jelentős összeget költünk a marketingre és a tájékoztatásra" - mondta a lapnak a vezérigazgató.
Az új koncepció lépésenként valósul meg: a bérlői mix megújulása mellett továbbra is ingyenes a 2000 parkolóhely, új közösségi terek kialakítását tervezik, sztárokkal fémjelzett, ingyenes hétvégi programok sorozatát kínálják, fejlesztették internetes portáljukat is - olvasható a Világgazdaság cikkében.