Megújult branddel jelentkezik a Magyar Turizmus Zrt. jövőre, a nemzeti turisztikai marketingszervezet új, egységes márkakommunikációval lép fel a piacon 2008-tól. Az új arculat kialakításában részt vevő médiaügynökséget közbeszerzési eljárás során választja ki a cég - közölte Róna Iván vezérigazgató a jövő évi marketingtervet bemutató sajtótájékoztatón.
Az MT Zrt. célkitűzései között szerepel, hogy a belföldi vendégéjszakák száma jövőre elérje a tízmilliót, a külföldieké pedig a 10,2 milliót. 2008-ban folytatódik a Balaton újrapozicionálása, emellett elősegítenék az új menetrend szerinti légi járatok beindítását, és szeretnék kiaknázni a nemzetközi vonzerejű nagyrendezvényekben rejlő lehetőségeket. Tovább növelnék a belföldi utazások presztizsét, ösztönöznék az üdülési csekkek turisztikai célú beváltását, és el kívánják érni, hogy a vidéki szálláshelyeken hétközben is bővüljön a forgalom.
A Magyar Turizmus Zrt. 2008-ban a 2007. évi költségvetésénél nagyobb, várhatóan ötmilliárd forintot meghaladó összegből gazdálkodhat. Róna Iván elmondta, hogy ebből jövőre előreláthatólag 4,4 milliárd forintot tudnak marketingtevékenységre fordítani.
Az MT Zrt. a marketingkommunikációs eszközök közül egyre nagyobb figyelmet szentel az e-marketingnek, ezért tervbe vette, hogy egységesíti valamennyi honlapját, megújítja a központi portált, amelyet egyebek között a kiemelt termékek promotálására használ majd, és szeretné növelni a látogatottságot is.
Kiemelt turisztikai termék lesz Budapest és környéke, a Balaton, az egészség- és hivatásturizmus, a Vizek Éve belföldi kampány, illetve a Pécs 2010, Európa Kulturális Fővárosa körüli rendezvények kommunikációja. Ugyanakkor nagy hangsúlyt fektetnek az eseményturizmusra is, továbbra is támogatnak olyan akciókat, mint a Nyitott Pincék Napjai, a Torkos Csütörtök, a Reneszánsz Év vagy a Nemzeti Parkok Hete.