Nagy Attila elmondta, hogy a belső kikötő a felújítással 22 helyett 29 hajót lesz képes befogadni. Jelenleg a kikötő kotrását végzik, elkezdték a móló bontását, a déli hullámvédő móló és a nyugati partfal korszerűsítését is. A jövő év első negyedévében kiépítik a villanyt és a csatlakozószekrényeket, közművesítik a kikötőhelyeket, felújítják a járófelületeket és a szennyvízelosztó rendszert. A teljes rekonstrukció 2011 nyarára fejeződik be.
A balatonfüredi kikötőhöz még egy 70 hajós modern kikötő is tartozik, így a belső kikötővel együtt 100 hajót lesz képes befogadni európai színvonalon. Nagy Attila elmondta, hogy a belső kikötő több mint 80 éve épült, az utolsó karbantartást 1955-ben végezték, azóta csak kisebb javításokra tellett. Szólt arról is, hogy a 30 méter hosszú és 1,6 méter széles hullámvédő móló sok helyen javításra szorult, a 45 méteres nyugati partfal állapota kritikus volt a felújítás megkezdése előtt. Most a műemlék jellegű árbocdarut is felújítják majd.
Az elnök kiemelte: ezzel nincs vége a fejlesztéseknek, építési engedélyük van a hangár helyén két új épület felhúzásához, már csak a mintegy 350 millió forintos beruházás fedezetét kell megtalálni. Az ország legöregebb vitorlásklubját 1867-ben alapították, de a belső kikötőt csak az 1950-es években építették hozzá, azóta csak felületi javításokat végeztek rajta. A magyar vitorlássport egyik ékköve a klub, amellett, hogy a válogatott keret tagjainak többségét az egyesület adja, jelentős utánpótlás-nevelés is folyik itt. A Balatonfüredi Yacht Clubnak csaknem négyszáz tagja van, nyolcvanan tanulnak az egyesületnél, a 2012-es londoni olimpiára utazó öttagú vitorlázókeretből négyen a füredi klubban sportolnak. Az egyesület jelentős sportdiplomáciai tevékenységet is végez, tagjai nemzetközi vitorlásszervezetek vezetőségében tevékenykednek.
MTI