"Célunk az, hogy ne csupán arculatot, hanem a tartalmi, személyi megújulás kapcsán új márkát is építsünk. Az MR új arculata az az egységes vizuális rend, amellyel ezután megjelenünk a nyilvánosság előtt" - mondta Such György, az MR elnöke.
Az új arculattal egy időben a Magyar Rádió 2007. augusztus 15-étől új névhasználatot vezet be. A közszolgálati rádió a jövőben az MR elnevezést, az adók az MR1-Kossuth Rádió, MR2-Petőfi Rádió, MR3-Bartók Rádió megnevezést használják. A névhasználat változását az elnök azzal indokolta, hogy az MR csatornáinak száma várhatóan növekedni fog.
"Az adók neve mellett megjelenő MR jelölés összekapcsolja az önálló szerkesztési elveket követő, eltérő hallgatóságot vonzó, markánsan egyedi csatornákat" - hangsúlyozta az elnök.
Az MR új arculatának terveit az újramárkázás, az identitás ki- és átalakításában nagy tapasztalattal bíró londoni Navyblue Design Group kreatív ügynökség készítette. A kommunikációs stratégiaváltás során a rádió partnere a magyarországi Braun&Partners Network, míg a kreatív megvalósítást a Sylva reklámügynökség végzi, áll a rádió közleményében.