A Bosch 2009-től az összetett rendszerekre kíván összpontosítani, ezért a (CM) Car-Multimedia-Blaupunkt, valamint (AC) audio-komponenseket, hangfalakat, erősítőket és antennákat gyártó két részlegét az Aurelius csoportnak adta át.
A döntés hátterében az állt, hogy a Bosch vállalati stratégiáját már nem lehetett megfelelően összehangolni a két üzletág tevékenységével. A tervek szerint a két üzletágból hamarosan egy független, közepes méretű vállalat lesz, amely főként az autós-információ technológiára és a szórakoztatásra fog összpontosítani.
A hildesheimi székhelyű Blaupunkt főként nagy partnerei részére szállít gyári beépítésű termékeket: rádiókat, navigációkat, műszerfal rendszereket, hangszórókat, erősítőket és antennákat, a partnerek személyre szabott igényeinek megfelelően. Ezzel együtt termékei kiskereskedelmi forgalomban is elérhetők uniformizáltabb formában, a könnyebb és sokrétűbb beépíthetőség érdekében.
Magyarországon a Bosch Budapesti Fejlesztési Központja, valamint legnagyobb, hatvani autóelektronikai gyára dolgozik a Blaupunkt üzletágnak, akik nem érintettek a döntésben, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.