Ablonczy Ákos 2010. április végén, határozott idejű megbízatásának lejártával távozik az Origo Zrt. kereskedelmi igazgatói székéből. Ugyan a társaság sajtóközleménye Ablonczy döntésével magyarázza a távozást, ám a tényekhez hozzátartozik, hogy tevékenysége alatt - a TNS adatai alapján - az Origo reklámbevételei mind nominálisan, mind a versenytársakhoz mérten jelentősen visszaestek. A sikertelen kereskedelmi tevékenység újjászervezése is az egyik fontos feladata lehet a február elején kinevezett új vezetőknek, Vaszily Miklósnak és Novák Péternek.
Ablonczy Ákos 2008 nyarán lapigazgatóként csatlakozott az Origo Zrt.-hez. A szakembert 2009 áprilisában az Origo Zrt. új értékesítési stratégiai program létrehozásával és szakmai megvalósításával bízta meg. Az új stratégia bevezetésének céljai a vállalat kereskedelmi tevékenységének a megváltozott üzleti környezethez való alakítása, valamint versenyképességének javítása érdekében új üzleti modellek kidolgozása és bevezetése voltak. Az eredmények a számok tükrében erősen kérdésesek, az Origo listaáras online reklámbevétele a TNS Media Intelligence adatai szerint 30 százaléknál nagyobb zuhanást szenvedett el, így a piackutató cég összesítése szerint elvesztette a korábban hosszú évek óta őrzött piacvezető pozícióját.
Az új kereskedelmi vezető megérkezéséig Novák Péter, az Origo Zrt. vezérigazgató-helyettese irányítja közvetlenül az értékesítési területet.
További karrier híreket az mfor.hu Menedzserek rovatában olvashatnak.