Az engedély megszerzése egy fontos mérföldkő, amely révén a Tarlós István főpolgármester, és Patrick Kron, az Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója között létrejött megállapodás legfontosabb pontja teljesült.
A végleges típusengedély kiadására, a szerelvények - az NKH által előírt - jelentős módosítása után került sor. Az Alstom fizikai módosításokat hajtott végre a szerelvények fékrendszerén, valamint növelte az üzemi fék rendelkezésre állását áramszünet esetére.
Az engedélyeztetési eljárás részeként, a prototípus szerelvények átfogó tesztelésen estek át. A franciaországi és a budapesti tesztekkel, valamint a közelmúltban a 2-es metróvonal alagútjában megvalósított 4.000 km-es tartampróbával együtt, a prototípus járművek összesen mintegy 35.000 km-t futottak a tesztek során.
A típusengedély megszerzésével lehetővé válik a Metropolis metrószerelvények forgalomba állása a budapesti 2-es metróvonalon.
Az Alstom megkezdheti a 22 új, 5 kocsiból álló szerelvény leszállítását Budapestre. A megállapodás szerint az Alstom-nak havonta 3 szerelvényt kell átadnia.
mfor.hu