3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csak feltételekkel engedélyezte, hogy a Chellomedia CEE Holdco B. V. irányítást szerezzen a Filmmúzeum Zrt. felett. Mindez azt jelenti, hogy a vevőnek biztosítania kell, hogy 2011. augusztus 31-ig a Filmmúzeum csatornát a piacon szokásos üzleti és műszaki feltételek szerint megállapított, nem diszkriminatív díj fejében harmadik fél is sugározhassa.

A Filmmúzeum csatornát megszerző vevő a 19 országban jelen lévő Liberty-csoport tagja. Magyarországon több vállalkozása (UPC Kft., Monor Telefon Társaság Rt., Sport1 Műsorszolgáltató Zrt. valamint TV Paprika Zrt.) van, de a csoport külföldi tagvállalkozásai is értékesítenek televíziós csatornákat (Minimax, Romantica, Europe, Reality) itthon. A GVH ezért megvizsgálta, nem lehet-e versenykorlátozó hatása az ügyletnek, áll a hivatal közleményében.

A vizsgálat egyebek mellett megállapította, ha nem az összes Magyarországon fogható csatornát, hanem csak a filmcsatornákat tekintjük árupiacnak, a Liberty-csoport filmcsatornái (Romantica, Europe) a Filmmúzeummal együttesen sem tesznek szert olyan piaci részesedésre, amely aggályos lenne. Magyarországon ugyanis más jelentős részesedéssel bíró csatornák (Film+, Hallmark) is elérhetőek a fogyasztók számára. Emellett a teljes televíziós reklámpiacból az összefonódó vállalkozások együttes részesedése csak néhány százalékos, így a tematikus csatornák reklámpiacán minimális koncentráció növekedésre lehet számítani.

Bizonyos feltételek előírására mégis szükség volt, mert a GVH szerint az összefonódás révén a Liberty-csoport elvileg érdekeltté válhatna abban, hogy más műsorterjesztő vállalkozásoknak ne értékesítse a Filmmúzeum csatornát. A Liberty-csoport műholdas hálózatának (UPC Direct) több versenytársa (DigiTV, Antenna Digitál, IPTV) van. Ha a Liberty-csoport nem hajlandó a jelenlegi és a jövőbeli versenytársainak eladni a Filmmúzeum csatornát, akkor könnyen lehetséges, hogy azok a Filmmúzeum nélkül nem tudnak versenyképes és vonzó programcsomagot összeállítani. Ez pedig korlátozhatja az érdemi piaci versenyt. A versenyhatóság ezért írta elő, hogy a Chellomedia köteles a Filmmúzeum csatornát az azt igénylő vállalkozásoknak 2011. augusztus 31-ig diszkriminációmentes feltételek mellett értékesíteni.

Elvileg a Liberty-csoport érdekelt lehetne abban is, hogy a Filmmúzeum piaci helyzetének javítása érdekében más magyar nyelvű filmcsatornákat a jövőben nem terjeszt saját hálózatain. A GVH úgy látja, ez sem jelent valós veszélyt, mert a csoport piaci részesedése a versenytársak (DigiTV, IPTV) közeljövőben várható terjeszkedése miatt csökkenhet, ráadásul az erős verseny miatt a Liberty-csoport előfizetőket veszíthet, ha nem terjeszt egy előfizetői által igényelt csatornát, közölte a hivatal.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!