Az elmúlt évek milliárdos veszteségei után indított átalakításoknak köszönhetően a csoport jó úton halad afelé, hogy már az idén újra nyereséges legyen, sőt, Európában máris nyereséget hozott az értékesítés.
Az eredmény ismertetésekor a vállalatnál azt is közölték, változatlanul az a terv, hogy eladják a Jaguárt és a Land Rovert - amelyek szintén hoztak már egy kis nyereséget -, megtartják viszont a Volvót, sőt, invesztálnak is piaci helyzetének erősítésébe.
A Forddal szemben a General Motors történetének legnagyobb háromnegyed évi veszteségét jelentette szerdán. Kiábrándító lett az bevétel is, hiszen annak 43,8 milliárd dolláros értéke 10,4 százalékkal elmaradt a tavalyi harmadik negyedévitől.
Mindkét cég azért került nehéz helyzetbe, mert a korábbi években sokat fektettek a sport-terepjárók fejlesztésébe és gyártásába, de közben a nyersanyagárak megemelkedtek, és az üzemanyag meredek drágulása miatt a vevők sem kedvelik már annyira ezeket a típusokat, mint korábban a gyártók remélték.