A tervek szerint a gyárban a jövőben Lada, Nissan és Renault márkájú kocsikat szerelnek össze. Először a Lada Szamara szerelését helyezik át Izsevszkbe, és 2013-14-ben kezdődik meg a Renault és Nissan kocsik összeszerelése.
Az IzsAvto 2009 tavaszától részleges munkaidőben dolgozott csak, és amikor teljesen leállt a termelés, nem tudta már teljesíteni az AvtoVAZ-nak szóló szállításokat. A cég adósságállománya elérte a 13 milliárd rubelt, s ebből 6 milliárdot az előző vezetés vitt ki különféle társult és offshore cégekbe.
German Gref, az ügyletet finanszítozó Szberbank elnöke azt mondta, a bank az AvtoVAZ-t választotta zártkörű tenderen az IzsAvto stratégiai partnerének, noha tárgyalásokat folytatott a koreai KIA céggel is. Hozzátette azonban, hogy a KIA igen komoly ajánlatot tett, s nem fogja kár érni, tenni fognak neki egy alternatív ajánlatot.
Az IzsAvto gyárban készültek egyebek között a Moszkvicsok 1966-tól, s 2005-től Kiákat is gyártottak ott. A válság következtében tavaly tavasszal leállt és csődbe ment a gyár, elbocsátották a dolgozók 90 százalékát, mintegy 5000 embert, s csak az idén tavasszal kezdett lassan új élet költözni a cégbe.
MTI