A Shokk.hu még 2004 augusztusában kért védjegyoltalmat a Puli márkára. A szabadalmi hivatal, miután megvizsgálta a kérelmet, tavaly januárban közzétette azt a Szabadalmi Közlöny és Védjegyértesítőben. Ezt észlelve támadta meg a bejegyzést a Puma, amely végül elérte, hogy a hivatal tavaly év végén elutasította a Shokk.hu kérelmét.
A vállalat azt kifogásolta, hogy a puli felirat, illetve a felette átugró kutya képe túlságosan nagy hasonlóságot mutat a Puma márka megjelenésével, így alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére, azt a benyomást keltheti a vásárlóban, hogy a német termékcsaládhoz kapcsolódik. Bár nem tudjuk elfogadni a hivatal döntését, de eleget teszünk a határozatnak és hétfőtől már nem forgalmazzuk a Puli márkájú termékeket - mondta Barta Tibor, a Shokk.hu társtulajdonosa.
A különféle ruházati termékek, valamint kiegészítők kereskedelmével foglalkozó Shokkot még 1997-ben hozta létre a Humanoid Kft. A Shokk a 2000-es évek elejéig szépen fejlődött, saját varrodát is üzemeltetett, ám a bevásárlóközpontok elterjedése miatt megváltozó vásárlói szokások okán lassan hanyatlásnak indult.
A Shokk végül 2004-ben bezárta újlipótvárosi üzletét és átállt az internetes kereskedelemre, azóta is működő webáruháza évről évre nagyobb forgalmat produkál. A Shokk idén februárban új tulajdonosokhoz került, a Humanoidot a Barta Tibor, Gubó László és Sármás Gábor tulajdonában lévő Shokk.hu Kft. váltotta, számol be a Napi Gazdaság.