A beruházás keretében a 41,1 kilométernyi fővonal, 5 állomás és 9 megállóhely felújítása mellett 36,6 kilométernyi mellékvonalat is átépítenek, korszerűsítenek.
A Pusztaszabolcs-Székesfehérvár közötti, valamint a Börgönd-Szabadbattyán közötti szakaszon megújult a pálya. A pusztaszabolcsi vonalon készen vannak az útátjárók és a biztosítóberendezés korszerűsítési munkálatai, Zichyújfalu állomáson négy vágányt átépítettek, s új peron is szolgálja az utasok kényelmét.
A vonalszakasz korszerűsítése lehetővé teszi a vonatok sebességének óránkénti 100 kilométerre való emelését, s tengelysúly-terhelésük növelését.
Börgönd és Szabadbattyán között a felsőágyazat cseréjével, a vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött a szakasz felújítása. A korszerű vonalszakasz üzembe helyezésével lehetővé vált, hogy a tehervonatok elkerüljék a székesfehérvári állomást.
A fővonal több szakaszán folyik az alujárók építése, átépítése. Martonvásáron már a gyalogos átjáró befejező, belső szerelését végzik, vége felé jár a tolatópadkák rendezése, a kivitelező telephelyének a felszámolása. Martonvásár és Kápolnásnyék között pedig elkezdődött, s várhatóan november végéig tart a bal vágány átépítése.
Velencefürdőn az épülő aluljáró felületképzési, burkolási munkálatain dolgoznak, s folyik Velence megállóhely új gyalogos aluljárójának a továbbépítése a 7-es főút felöli oldalon. Dolgoznak a gyalogos aluljáró építésén Gárdonynál is, Ó-Dinnyésnél pedig végeztek az állomás bontásával, nyílt forgalmi kitérővé való átalakításával.
MTI