A 100 vidéki bútorüzlet tulajdonosának megkérdezésével végzett kutatás célja a válság okozta károk felmérése volt. A megkérdezett üzletvezetők közel háromnegyede válaszolta, hogy a forgalom drasztikusan csökkent 2009-ben, és csupán 9 % számolt be növekedésről. Ha volt is vásárló, inkább az olcsóbb bútorokat kereste. Míg a drágább termékek körében 69 %-os volt a csökkenés, az olcsóbbakból is 60 %-kal kevesebb fogyott. Még siralmasabb volt a helyzet a karácsonyi szezon idején, ami gyakorlatilag elmaradt. Az üzlettulajdonosok 73%-a egyáltalán nem tapasztalt forgalomnövekedést az ünnepek előtt.
„A hazai bútoripar hanyatlása már nem új keletű, de a válság drámaian felgyorsította a folyamatot. Sorra zárnak be a bútorüzletek és a gyártóüzemek. Azonnali lépésekre van szükség és az egyetlen megoldást az összefogásban látjuk” – mondta Varga Zoltán.
Ezért alakult meg az Első Magyar Bútorüzlet Hálózat még 2009 májusában Szegeden. A hálózat tagjai használhatják a szervezet védjegyét és élvezhetik az ezzel járó beszerzési kedvezményeket, marketingtámogatást és képzéseket, ugyanakkor szigorú feltételeknek kell megfelelniük: csak minőségi, és többségében hazai gyártású termékeket forgalmazhatnak, és a kiszolgálás színvonalát is fejleszteniük kell.
„A magyar bútorok semmivel sem rosszabbak, mint a külföldön gyártottak. Sőt: a külföldi bútoráruházak polcai tele vannak magyar termékekkel. Amiben a multik kétségtelenül jobbak, az a szolgáltatás színvonala. Ezen szeretnénk javítani és felvenni a versenyt, hogy visszahódítsuk a vásárlókat” – fogalmazta meg Varga Zoltán.
Menedzsment Fórum