A nemzetközi légi teherszállítás iránti igény a globális kereskedelem alakulásának egyik kulcsfontosságú mérőszáma.
A februári csökkenés immár harmadik volt a sorban: decemberben 22,6, januárban 23,2 százalékkal esett a volumen, rendre az egy évvel korábbihoz képest.
Bár Giovanni Bisignani, a IATA igazgatója szerint az ágazat most már mélyebbre nem süllyed, az esés nagysága miatt a fellendülés időt vesz majd igénybe.
Februárban a légi szállítás válságától leginkább érintett térség, az ázsiai 24,7 százalékos csökkenést könyvelhetett el tavaly februárhoz képest.
A szállítási adatok ismertetése kapcsán a IATA azt is közölte, hogy februárban a légi személyszállítás nemzetközi volumene 10,1 százalékkal mérséklődött éves szinten, a januári 5,6 százalékos esés után.
Csaknem ötmilliárd dolláros veszteséget halmoz fel az idén a világ légiforgalmi ipara a nemzetközi légiforgalmi szövetség (IATA) kedden közölt előrejelzése szerint. A veszteség e szerint 4,7 milliárd dollár lesz az előző évi, több mint 8 milliárd dolláros mínusz után.
A légitársaságok bevétele várhatóan 12 százalékkal fog visszaesni, vagyis nagyobb mértékben, mint a 2001. szeptember 11-i terrortámadások után.
Az utasok száma csaknem 6 százalékkal, a teherszállítás volumene 13 százalékkal csökken 2009-ben a 2007-hez képest a súlyos visszaesést mutató előző évi eredményekhez viszonyítva is.
Az IATA 230 légitársaságot tömörít, vagyis a fapados járatokat üzemeltető társaságokat nem számítva a globális légiipar szereplőinek 93 százalékát képviseli.