A változások egyik indoka a dél-koreai márka magyarországi mélyrepülése lehet: az első negyedévben 303 Hyundai személykocsi és haszonjármű kelt el, háromszázzal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ezt a szerződéses kereskedők egyrészt a versenyképtelen gyári árképzésnek tulajdonítják, másrészt annak, hogy az importőr vállalat az idén gyakorlatilag nem végzett marketingmunkát.
Magukat megnevezni nem kívánó kereskedők azt mondták a Világgazdaságnak: ideje lenne már változtatni a Hyundai Motor Hungary Kft. munkáján, hiszen igaz, hogy 29 szerződéses partnerrel dolgozik a cég, de óriási a fluktuáció, a márkanév pedig nincs a köztudatban, és a kereskedők önerőből nem bírják a marketing terheit.
Ördög Ibolya, a két éve működő Hyundai Motor Hungary Kft. PR-vezetője azt mondta a lapnak, az első negyedévi 303 példányú eladással - a piaci viszonyok
figyelembevételével - nem elégedetlen a vállalat, ugyanakkor elismerte, csökkentették az első negyedévi marketingkeretet. Ennek oka, hogy a cég az európai piacra nyáron, Magyarországra pedig szeptemberben érkező új modell, a Hyundai i30 bevezetésére koncentrál.
A Hyundai konszern saját importőr vállalatának két évvel ezelőtti bemutatkozó sajtótájékoztatóján Um Kwang Heum, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója azt mondta, hogy még abban az évben négyezer, 2006-ban hétezer, 2007-ben pedig tízezer gépkocsi értékesítését tervezik. Ezzel szemben tavalyelőtt összesen 2309, az elmúlt évben pedig 2107 személyautót és kishaszonjárművet adott el a hálózat - közli a Világgazdaság.