Ezer barát 177,30 dollárért - ajánlja az ausztrál uSocial a Facebook-felhasználóknak. Nagyjából tízszer ennyiért, 1167 dollárért tízezer új ismerőssel gyarapodhat profilunk. A cég szerint a Facebook rengeteg kiaknázatlan lehetőséget rejt, a nagy adatbázis és a személyes adatok miatt ugyanis minden eddiginél pontosabban lehet megcélozni hirdetésekkel az embereket.
Kiaknázatlan lehetőségek
Az ausztrál cég korábban már próbálkozott hasonlóval a Twitteren és a Digg.com-on, azonban a uSocial tulajdonosa, Leon Hill úgy véli, hogy a Facebook minden eddiginél nagyobb lehetőségeket tartogat. "Körülbelül hússzor annyi ember van rajta, mint a Twitteren" - indokolja bizakodását Hill.
A cikkben egy konkrét példát említenek: ha például a cég ügyfele sportautókban utazik, akkor a uSocial több ezer olyan ügyfelet tud neki szerezni, akik mondjuk Ferrari-rajongók. Utána aztán a cég elkezdheti ajánlataival bombázni a "barátait", és ha szerencséje van, akkor visszajön a befektetett pénz eladott termékek formájában.
"A Facebook esetében azért bonyolultabb a helyzet, mert a megkeresett emberektől függ, hogy visszaigazolják-e a kapcsolatot, ráadásul később bármikor törölhetik barátaik közül a céget" - ismeri be Hill.
A Facebook már vizsgálódik
"Egyelőre csak a vizsgálat elején járunk, de az már most kijelenthető, hogy ez az üzleti vállalkozás veszélyes lehet felhasználóink számára" - írja közleményében a Facebook. Az oldal szerint a szolgáltatást igénybe vevő cégek számára is veszélyes lehet az üzlet, hiszen az így szerzett barátok nem megbízhatók, egyáltalán nem biztos, hogy vásárolni is fognak.
A Facebook arra is figyelmeztet, hogy az oldal szabályzata tiltja, hogy reklámozásra használják fel, ezért ha valakiről bebizonyosodik, hogy ajánlatokat küldött ismerőseinek, akkor azt kizárják.
Korábban a Twitter és a Digg.com már kitiltotta a uSocialt, azonban Leon Hill szerint azóta fejlesztettek a módszereiken. Most már nem szoftverekkel gyűjtik a barátokat, illetve gyakran változtatják a rendszer IP-címeit. A vállalat tulajdonosa szerint amíg a Facebook nem tudja bebizonyítani, hogy valaki fizetett a barátaiért, addig nem is tud ellene semmit tenni.
A uSocial vezére arról is beszámolt, hogy a szolgáltatás elindítása utáni első hat órában már 30 ügyfelük volt, ezért arra számítanak, hogy 60 ezer dolláros havi árbevételüket akár meg is tudják majd duplázni.