3p

A uSocial nevű cég barátonként 18 centért szerez nekünk több ezer ismerőst a Facebookon, akiket aztán bombázhatunk üzleti ajánlatainkkal. Korábban a Twitter és a Digg.com már kitiltotta a uSocialt, de a cég tulajdonosa optimista - írja a Reuters médiablogja.

Ezer barát 177,30 dollárért - ajánlja az ausztrál uSocial a Facebook-felhasználóknak. Nagyjából tízszer ennyiért, 1167 dollárért tízezer új ismerőssel gyarapodhat profilunk. A cég szerint a Facebook rengeteg kiaknázatlan lehetőséget rejt, a nagy adatbázis és a személyes adatok miatt ugyanis minden eddiginél pontosabban lehet megcélozni hirdetésekkel az embereket.

Kiaknázatlan lehetőségek

Az ausztrál cég korábban már próbálkozott hasonlóval a Twitteren és a Digg.com-on, azonban a uSocial tulajdonosa, Leon Hill úgy véli, hogy a Facebook minden eddiginél nagyobb lehetőségeket tartogat. "Körülbelül hússzor annyi ember van rajta, mint a Twitteren" - indokolja bizakodását Hill.

A cikkben egy konkrét példát említenek: ha például a cég ügyfele sportautókban utazik, akkor a uSocial több ezer olyan ügyfelet tud neki szerezni, akik mondjuk Ferrari-rajongók. Utána aztán a cég elkezdheti ajánlataival bombázni a "barátait", és ha szerencséje van, akkor visszajön a befektetett pénz eladott termékek formájában.

"A Facebook esetében azért bonyolultabb a helyzet, mert a megkeresett emberektől függ, hogy visszaigazolják-e a kapcsolatot, ráadásul később bármikor törölhetik barátaik közül a céget" - ismeri be Hill.

A Facebook már vizsgálódik

"Egyelőre csak a vizsgálat elején járunk, de az már most kijelenthető, hogy ez az üzleti vállalkozás veszélyes lehet felhasználóink számára" - írja közleményében a Facebook. Az oldal szerint a szolgáltatást igénybe vevő cégek számára is veszélyes lehet az üzlet, hiszen az így szerzett barátok nem megbízhatók, egyáltalán nem biztos, hogy vásárolni is fognak.

A Facebook arra is figyelmeztet, hogy az oldal szabályzata tiltja, hogy reklámozásra használják fel, ezért ha valakiről bebizonyosodik, hogy ajánlatokat küldött ismerőseinek, akkor azt kizárják.

Korábban a Twitter és a Digg.com már kitiltotta a uSocialt, azonban Leon Hill szerint azóta fejlesztettek a módszereiken. Most már nem szoftverekkel gyűjtik a barátokat, illetve gyakran változtatják a rendszer IP-címeit. A vállalat tulajdonosa szerint amíg a Facebook nem tudja bebizonyítani, hogy valaki fizetett a barátaiért, addig nem is tud ellene semmit tenni.

A uSocial vezére arról is beszámolt, hogy a szolgáltatás elindítása utáni első hat órában már 30 ügyfelük volt, ezért arra számítanak, hogy 60 ezer dolláros havi árbevételüket akár meg is tudják majd duplázni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!