2009. október 1. 08:51

A nagy médiavásárló gazdaságok közül Nagy-Britannia az első, ahol az internetes hirdetések piaci részesedése meghaladta a televíziós reklámokét.

Az Internet Advertising Bureau szakmai szervezet és a PricewaterhouseCoopers tanácsadó cég jelentése szerint az előbbi 24 százalékra nőtt a január-júliusi időszakban, míg az utóbbi 22 százalékra csökkent. A világhálón megjelenő hirdetések értéke 4,6 százalékkal bővült, miközben a teljes reklámpiacé 16 százalékkal zsugorodott. Szakértők egy évvel későbbre várták a váltást, ami szerintük a gazdasági válság miatt következett be hamarabb. A vállalatok ugyanis még nagyobb figyelmet fordítanak kiadásaik hasznosulásának mérésére, amit a reklámok megtekintését kattintásokkal számszerűsítő internetes formák jobban biztosítanak. Ugyanakkor árnyalja a képet, hogy a brit tévépiac egyik legnagyobb szereplője, az állami tulajdonú BBC nem vesz fel hirdetéseket és a szigetországban nagyon magas a gyors internetkapcsolatok aránya, ami felhajtóerőt ad ennek a médiaformának. A WPP reklámügynökséghez tartozó Group M előrejelzése szerint a világ hirdetési piacán 2009-ben 13 százalék lesz a világhálós reklámok aránya, 2010-re pedig 15 százalékra nő, írja a Napi Gazdaság.