A repülőgépgyártás terén a járművek legfontosabb rendszereinek összeszerelése és a gépezet első beindítása valóban komoly mérföldkőnek számít, s bár csak az első rengeteg más megpróbáltatás előtt, jelezheti, hogy mennyire sikeres a Boeing új termelési modellje. A cég ugyanis csaknem teljesen kívülálló vállalatokra hagyatkozott az új gépek legfőbb alkatrészeinek gyártása, tesztelése és összeszerelése során - közli az AP.
A Dreamliner-program esetében szinte már természetesnek vehető, hogy a végső összeszerelési fázis során is becsúsztak kisebb hibák. A gyártásnak ez a része elvileg sokkal kevésbé munkaigényes, mint a korábbi típusoknál (egy illetékes szerint például kevesebb mint század annyi lyukat kell fúrniuk a munkásoknak, mint egy 747-es gyártásánál), mégis sokkal kevesebb beszerelt alkatrésszel és sokkal több tennivalóval érkeztek a gépek a végső összeszerelés helyszínére a tervezettnél. A program vezetője szerint azóta tisztázták a félreértéseket a partnerekkel, ebből tehát nem következhet újabb fennakadás.
Az első beindítás után, valószínűleg júliusban az úgynevezett statikus tesztek következnek, amelyek során azt vizsgálják, hogy a gép szerkezete mennyire bírja a szélsőséges - például időjárás okozta - hatásokat.
A múlt hónapban a gyártó újból - immár harmadik alkalommal - elhalasztotta a géptípus kereskedelmi forgalomba állítását, ezúttal 2009 harmadik negyedévébe helyezve a céldátumot. A késések nagy valószínűség szerint dollármilliárdokba fognak kerülni a cégnek különböző járulékos költségek és büntetések miatt.