2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mérföldkőhöz érkezett az amerikai Boeing repülőgépgyártó sokat vitatott Dreamliner-programja. A cég nyilatkozata szerint leküzdötte az alkatrészhiányból és tervezési lemaradásokból adódó nehézségeket, a prototípus pedig - nem kevés halogatást követően - júniusra beindítható állapotba kerül.

A repülőgépgyártás terén a járművek legfontosabb rendszereinek összeszerelése és a gépezet első beindítása valóban komoly mérföldkőnek számít, s bár csak az első rengeteg más megpróbáltatás előtt, jelezheti, hogy mennyire sikeres a Boeing új termelési modellje. A cég ugyanis csaknem teljesen kívülálló vállalatokra hagyatkozott az új gépek legfőbb alkatrészeinek gyártása, tesztelése és összeszerelése során - közli az AP.

A Dreamliner-program esetében szinte már természetesnek vehető, hogy a végső összeszerelési fázis során is becsúsztak kisebb hibák. A gyártásnak ez a része elvileg sokkal kevésbé munkaigényes, mint a korábbi típusoknál (egy illetékes szerint például kevesebb mint század annyi lyukat kell fúrniuk a munkásoknak, mint egy 747-es gyártásánál), mégis sokkal kevesebb beszerelt alkatrésszel és sokkal több tennivalóval érkeztek a gépek a végső összeszerelés helyszínére a tervezettnél. A program vezetője szerint azóta tisztázták a félreértéseket a partnerekkel, ebből tehát nem következhet újabb fennakadás.

Az első beindítás után, valószínűleg júliusban az úgynevezett statikus tesztek következnek, amelyek során azt vizsgálják, hogy a gép szerkezete mennyire bírja a szélsőséges - például időjárás okozta - hatásokat.

A múlt hónapban a gyártó újból - immár harmadik alkalommal - elhalasztotta a géptípus kereskedelmi forgalomba állítását, ezúttal 2009 harmadik negyedévébe helyezve a céldátumot. A késések nagy valószínűség szerint dollármilliárdokba fognak kerülni a cégnek különböző járulékos költségek és büntetések miatt.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!