A blog kétélű fegyver
Nagyobb gondot okozhatnak a céget vagy annak termékeit ócsárló kommentek. "Ez kockázat, de ettől nem szabadna megijednie a marketingeseknek. Bizonyos vélemények mindenképpen keringenek a köztudatban, és sokszor még jobb is, ha a cég saját fenntartású blogjában jelennek meg. Ott ugyanis kulturált körülmények között lehet válaszolni a negatív véleményekre is" - tette hozzá a cégvezető.
A céges, illetve marketingcélú blogok költségben is eltérnek egymástól. Konkrét összeget senki nem szeretett volna mondani, de a körülbelüli adatok alapján nagyon nagy a szórás.
A Pöttyös-blogot működtető Frieslandnál például körülbelül egymillió forintot költöttek a blogra, amiben a szoftverfejlesztéstől kezdve a programozáson át a rajzokig minden benne van.
Ingyenblog
A folyamatos fenntartás azonban nem kerül sokba a cég tájékoztatása szerint. A bejegyzéseket nem fizetett bloggerek írják: a cég egy internetes ügynökséggel áll kapcsolatban, a szerzőknek azonban a blogíráson kívül még számos más feladatuk is van. A Magyar Postánál a blogközpontú, videókkal fűszerezett víruskampányról összességében annyit árultak el, hogy a ráfordítás elérte a "milliós nagyságrendet".
Vannak olyan cégek is, ahol kifejezetten keveset költenek céges blogra. A Raiffeisennél a blogoldal beüzemelése néhány tízezer forintba került, a folyamatos frissítést pedig egy marketinges kollégájuk végezte a reklámügynökségük bevonásával.
Akad olyan vállalkozás is, ahol deklaráltan nem költenek pénzt a blogra, ahogy ezt a Szegedi Ifjúsági Napok (SZIN) példája is mutatja. "A megjelenésért és az önálló design-ért cserébe hirdetési felületet adtunk a blogszolgáltatónak, a bejegyzéseket pedig önkéntesek írják majd, akik amúgy is eljönnének a fesztiválra" - mondta az Mfor.hu-nak Boros Gyula, a SZIN-t szervező Szegedi Ifjúsági Ház Kht. igazgatója.
L. Nagy GáborMenedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Vírusmarketinggel erősít a Magyar Posta
Szakmai összefogás az üzleti blogolás elterjesztéséért
Blogbotrány robbant ki a Wal-Mart körül