3p

Lassan véget ér a "tesztidőszak", így a vállalati blogok hasznáról mostanában kezdenek befutni az első komolyabb, kézzelfogható tapasztalatok. Bár a haszon nem igazán mérhető, reklámszakemberek szerint az internethasználók táborának szélesedésével egyre több cégnek kell komolyan elgondolkodnia webes napló vezetésén. Mfor.hu háttér.

A blog kétélű fegyver

Novák Péter, a Kirowski kommunikációs ügynökség vezetője szerint az ilyen beszólások csak a kisebb problémát jelentik. Olvasói véleménynek álcázva helyre lehet tenni a hepciáskodót, hogy ez csak játék, aki pedig komolyan veszi, az magára vessen.

Nagyobb gondot okozhatnak a céget vagy annak termékeit ócsárló kommentek. "Ez kockázat, de ettől nem szabadna megijednie a marketingeseknek. Bizonyos vélemények mindenképpen keringenek a köztudatban, és sokszor még jobb is, ha a cég saját fenntartású blogjában jelennek meg. Ott ugyanis kulturált körülmények között lehet válaszolni a negatív véleményekre is" - tette hozzá a cégvezető.

A céges, illetve marketingcélú blogok költségben is eltérnek egymástól. Konkrét összeget senki nem szeretett volna mondani, de a körülbelüli adatok alapján nagyon nagy a szórás.

A Pöttyös-blogot működtető Frieslandnál például körülbelül egymillió forintot költöttek a blogra, amiben a szoftverfejlesztéstől kezdve a programozáson át a rajzokig minden benne van.

Ingyenblog

A folyamatos fenntartás azonban nem kerül sokba a cég tájékoztatása szerint. A bejegyzéseket nem fizetett bloggerek írják: a cég egy internetes ügynökséggel áll kapcsolatban, a szerzőknek azonban a blogíráson kívül még számos más feladatuk is van. A Magyar Postánál a blogközpontú, videókkal fűszerezett víruskampányról összességében annyit árultak el, hogy a ráfordítás elérte a "milliós nagyságrendet".

Vannak olyan cégek is, ahol kifejezetten keveset költenek céges blogra. A Raiffeisennél a blogoldal beüzemelése néhány tízezer forintba került, a folyamatos frissítést pedig egy marketinges kollégájuk végezte a reklámügynökségük bevonásával.

Akad olyan vállalkozás is, ahol deklaráltan nem költenek pénzt a blogra, ahogy ezt a Szegedi Ifjúsági Napok (SZIN) példája is mutatja. "A megjelenésért és az önálló design-ért cserébe hirdetési felületet adtunk a blogszolgáltatónak, a bejegyzéseket pedig önkéntesek írják majd, akik amúgy is eljönnének a fesztiválra" - mondta az Mfor.hu-nak Boros Gyula, a SZIN-t szervező Szegedi Ifjúsági Ház Kht. igazgatója.

L. Nagy Gábor

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Vírusmarketinggel erősít a Magyar Posta
Szakmai összefogás az üzleti blogolás elterjesztéséért
Blogbotrány robbant ki a Wal-Mart körül

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!