2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vállalati kultúra létjogosultságát a szervezetfejlesztési projektekben sokáig fenntartással fogadták. Aztán számos stratégiai és strukturális átalakítás bukott meg azon, hogy figyelmen kívül hagyták a létező és/vagy elérni kívánt kultúrát.

Mások ezzel szemben (vagy ezzel együtt) inkább a workshop formában lebonyolított, csoportmunkán alapuló kultúra mérésére esküsznek. Ez esetleg kevésbé egzaktnak tűnő eredményt hoz, s nagyobb a nyílt konfliktusok veszélye is, de általában alaposabb és őszintébb információ szerezhető. Jó példa a kultúra mérésére az a vállalat, ahol a kérdőív kitöltésekor megkérdezték, hogy anonim vagy nevesített a felmérés. Csupán ezzel a visszakérdezéssel mindennél többet árultak el a kultúra egy nagyon fontos eleméről, nevezetesen az őszinteségről.

Szintén hazánkban volt egy olyan kultúraváltási workshop, ahol a vezetés által egy már kicserélt gárdának kellett volna megfogalmaznia a honnan hová kérdését, amikor a "honnan"-nal - érthető okok miatt - kevesen voltak tisztában.

Bármely kultúraváltoztatási vagy akár helyzetfelmérési projektben élesen felmerül a tanácsadó és a tréner felelőssége, illetve az, hogy mennyire lehet a két szerepet elválasztani egymástól. Képes-e viszonylagos kívülállóként felmérni a működő értékrendet, s képes-e az alapján választási lehetőségeket mutatni egy tanácsadó? Avagy a résztvevőkkel inkább együtt lélegezve objektív módon megismerheti-e egy folyamattanácsadó vagy tréner az adott cég kultúráját? Vállalhatja-e, hogy valóban mérhető, látványos változás következik be a vállalat dolgozóinak attitűdjében, sőt a kultúrát meghatározó értékrendjében is?

Gyakori a nyomás a megrendelő részéről a jól megfogható, grafikonokkal és táblázatokkal világosan bizonyítható eredmények elérésére.

A vállalati kultúra kapcsán azonban ingoványos talajra téved az, aki a megszokott kategóriákat és módszereket használva próbál megoldást kínálni. Sokkal nagyobb hasznát vesszük egy jó konyhakésnek, amellyel óvatosan, de le lehet fejteni annak a bizonyos vállalati hagymának a héjait. Az is könnyen előfordulhat, hogy sokak szemét elönti majd a könny - és nem csak a hagymaszagtól…

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!