3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egységes és átlátható plakát-hatékonyság mérő rendszert mutattak be a Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) Plakát Café rendezvényén. A kidolgozók szerint a mai médiapiacon a köztér egyre nagyobb szerephez jut, és a digitalizáció hatására megváltozó médiahasználati szokásoknak köszönhetően még előnyösebb helyzetbe is kerülhet.

Műszeres hatékonyság-vizsgálat

A Magyarországon jelenleg zajló digitalizáció gyökeresen megváltoztatja a médiahasználati szokásokat, ebből a folyamatból pedig vesztesként kerülnek ki a jelenleg domináns elektronikus médiumok - mondta Sterk Péter, a Szonda Ipsos vezérigazgatója. A plakátok hatékonyságát mérő eljárást kidolgozó cég vezetője szerint a piac újrafelosztása során a tartalmat és eszközt egyesítő köztéri hirdetéseknek jó esélyük van a vezető szerep megszerzésére. Ehhez azonban szükség van egy, a megrendelők, a felülettulajdonosok és a médiaügynökségek igényeit kielégítő, átlátható mérési rendszerre.

A piaci alapú reklámok magyarországi megjelenésének kezdetén egyáltalán nem létezett mérés a köztéren, mert a felületeket könnyen lehetett értékesíteni. Az első lépést az utólagos hatásvizsgálat jelentette. Ezt követte a 2000-ben létrehozott Egységes Táblaminősítő Rendszer (ETR) illetve egy ezzel párhuzamosan működő másik mérési rendszer.

A versenytársak között történt megállapodás után jött létre az egységes monitoring, amely azonban még mindig tartalmazott szubjektív elemeket. A táblák minősítéséhez most olyan felmérési rendszert dolgozott ki a Szonda Ipsos, amely egyenként, műszeres mérés alapján veszi számba a legkülönbözőbb paramétereket. A táblák és plakáthelyek felmérésére az OM Audit vállalkozott. Műszerekkel vizsgálják többek között a láthatóságot, a megvilágítást, a távolságot, összesen mintegy 40 paramétert, áll a társaság közleményében.

A rendszer másik alappillére az utazási szokásokból létrehozott adatbázis. A két értékből egy képlet alapján számolják ki a tábla értékére utaló 1 és 100 közé eső pontszámot. "Az ETR-ben szereplő táblaállományhoz képest most újra felmérjük a 44 legnagyobb magyar városban lévő reklámtáblákat, és tervünkben szerepel ennek országos kiterjesztése is" - tette hozzá Hantosi Bálint, a Szonda Ipsos köztéri kutatásokért felelős szakembere.

"Ilyen komplex rendszer máshol nem létezik. A kutatócégek által előfinanszírozott és a megrendelőknek egyénre szabott áron, közösen értékesített kutatás a világon egyedülálló" - közölte Véssey Péter, az Outdoor Media Audit vezetője.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!