2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A public relations kapcsán a megrendelő ügynök viszony egyik sarkalatos pontja a mérni a mérhetetlent dilemma feloldása. A szakemberek szerint olyan tevékenységet végeznek, amelynek a nagy része nem vagy csak igen pontatlanul számszerűsíthető. Ezzel szemben pr-re költő cégek szeretnék látni, hogyan térülnek meg a befektetett forintjaik.

A mérésnek nincs egy, minden mérési körülményre, változóra érvényes univerzális formulája, de már napjainkig is létezik több kidolgozott módszere, használható technikája. Az értékelések között ma még leginkább a médiamérések dominálnak, azonban ezeknek nem lenne szabad háttérbe szorítaniuk a többi mérési módszert.

A mérés mikroszinten, teoretikusan jól kidolgozottnak tekinthető már ma is. A makroszintű mérések és értékelések, amelyek a public relations tevékenység mélyebb, összetettebb társadalmi hatásait tárják fel, már problematikusabbnak tűnnek. A szervezetek társadalmi célú public relations programjai ugyanis nem értékelhetőek csak a költségfelhasználás szempontjai alapján, ezért szükség van más típusú mérési módszerek kidolgozására is.

A szervezetek számára a mérés és értékelés azt ígéri, hogy segítségével nő reakcióképességük, azaz javul a környezet, a folyton változó világ hatásaira adandó válaszaik hatékonysága.


A fenti cikk a Management Kiadó Nagy PR-könyv című kiadványa alapján készült.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!