A mérésnek nincs egy, minden mérési körülményre, változóra érvényes univerzális formulája, de már napjainkig is létezik több kidolgozott módszere, használható technikája. Az értékelések között ma még leginkább a médiamérések dominálnak, azonban ezeknek nem lenne szabad háttérbe szorítaniuk a többi mérési módszert.
A mérés mikroszinten, teoretikusan jól kidolgozottnak tekinthető már ma is. A makroszintű mérések és értékelések, amelyek a public relations tevékenység mélyebb, összetettebb társadalmi hatásait tárják fel, már problematikusabbnak tűnnek. A szervezetek társadalmi célú public relations programjai ugyanis nem értékelhetőek csak a költségfelhasználás szempontjai alapján, ezért szükség van más típusú mérési módszerek kidolgozására is.
A szervezetek számára a mérés és értékelés azt ígéri, hogy segítségével nő reakcióképességük, azaz javul a környezet, a folyton változó világ hatásaira adandó válaszaik hatékonysága.
A fenti cikk a Management Kiadó Nagy PR-könyv című kiadványa alapján készült.
Mérni a mérhetetlen - Mit ér a hírnév?
A public relations kapcsán a megrendelő ügynök viszony egyik sarkalatos pontja a mérni a mérhetetlent dilemma feloldása. A szakemberek szerint olyan tevékenységet végeznek, amelynek a nagy része nem vagy csak igen pontatlanul számszerűsíthető. Ezzel szemben pr-re költő cégek szeretnék látni, hogyan térülnek meg a befektetett forintjaik.