2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az M5-ös autópálya koncessziós társasága, az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Zrt. mintegy 550 millió forintos beruházással tengelysúlymérő állomást hozott létre az M5-ös sztráda lajosmizsei lehajtójánál, amely csütörtökön kezdi meg tevékenységét.

A becslések szerint az M5-ön közlekedő nehéztehergépjárművek 20 százaléka túlsúlyos, amelyek jelentősen hozzájárulnak az útburkolatban éves szinten keletkező mintegy 10 milliárd forint nagyságrendben károkhoz - mondta Hidvégi Gábor, a társaság vezérigazgató-helyettese. Hídvégi Gábor kiemelte: az állomás létrehozásától a jogsértően túlsúlyosan közlekedő járművek számának csökkenését és a közlekedésbiztonság javulását is várják. Másrészt szerinte az intézkedés a teherfuvarozók körében esélyegyenlőséget is teremt, és megfosztja a túlsúllyal megrakodott kamionnal közlekedőket a jogtalan előnytől. A vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy még az idén az M5-ösön Ócsánál a Szeged felé vezető jobb pályán egy újabb tengelysúlymérő állomást is létesítenek.

Olivier Bonnin, az AKA Zrt. Vezérigazgatójának közlése szerint a gazdasági tárcától azt a tájékoztatást kapták, hogy az állam el kívánja adni az ÁAK Zrt.-én keresztül birtokolt 40 százalékos részvénycsomagját, ám nincs tudomása arról, hogy ezt a GKM hogyan szervezi meg. Megerősítette: az AKA és befektetői továbbra is a legmagasabb szintű szolgáltatást kívánják nyújtani az M5-ösön, és további magyarországi sztrádafejlesztésekben is szeretnének részt vállalni a közeljövőben.

Hidvégi Gábor elmondta, hogy a tengelysúlymérő állomás éves üzemeltetési költségeit az AKA állja, míg a beruházás költsége beépült az államtól az M5-ös megépítése fejében évente megkapott rendelkezési állási díjba. Emlékeztetett arra, hogy a magyar állam 2030-ig évente mintegy 100-108 millió eurós rendelkezési állási díjat fizet az AKÁ-nak, amiért az megépítette az M5-ös autópálya érintett szakaszait.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!