4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar webes tartalmak további fejlődésének lehetőségeit vitatta meg négy nagy hazai internetes csoport vezetője a tihanyi Internet Hungary 2007 konferencia első napján. A feleknek ugyan nem volt egységes a véleményük a kitörési pontokat illetően, ám mindannyian jelentős fejlődést prognosztizáltak a hazai piacon. Mfor.hu tudósítás.

A közösségi tartalmaké a jövő (Mfor-montázs)

A legnagyobb hazai online médiacsoportok képviselői - Gerentsér Imre (Sanoma), Holman Endre (MyVip), Kardos Gábor (Index), Fischer András (Origo) - vitatták meg az online tartalmak következő éveinek trendjét az idei Internet Hungaryn.

Fej-fej mellett

Ugyan a napi szinten elért olvasószámot tekintve az Origo vezet (Origo portál: 1,3 millió, iwiw: 1,2 millió napi látogató), ám a többi szereplő úgy látja: nekik is vannak komoly erősségeik, amiknek köszönhetően bizonyos területeken ők a domináns piaci szereplők. A Sanoma például a maga 1,2 millió napi látogatójával "origói magasságokat" ér el, mondta Gerencsér Imre.

Bár az Index portál - 700 ezres látogatottságot produkáló tartalmaival - csak a piac harmadik számú szereplőjének számít, figyelembe véve a bevételeket és a befolyásosságot, mégis az egyik legerősebb lapnak nevezhető. Kardos Gábor szerint az Index mint sajtótermék is meghatározó az internetes újságok közül - talán neki van a legerősebb közvéleményformáló ereje.

Még az Indexnél is kevesebb embert - hozzávetőleg félmillió felhasználót - érnek el naponta a Holman Endre fémjelezte oldalak (Myvip, Mellesleg). Igaz, a vezető szerint ezek oldalletöltésekben nagyon erősek, napi szinten 70-80 millió "klikket" hoznak.

A kötődés a lényeg

A jövőt tekintve a résztvevők úgy látták, hogy a nagyobb csoportok néhány év múlva olyan portfolióval fognak rendelkezni, amellyel mindannyian külön-külön is elérik az internetezőket. Piacvezető pedig azon oldal lehet, amely a felhasználók számára olyan tartalmakat, szolgáltatásokat tud nyújtani, amelyeknek köszönhetően utóbbiak az eddiginél jobban kötődnek majd hozzá.

Fischer András az origo jövőjét a multiplatformitásban látja. Véleménye szerint a magas mobilpenetrációnak köszönhetően négy-öt éven belül látványosan felfuthat a mobilinternet-elérések száma, tehát a cég már nem csak a hagyományosan pc-n netező felhasználókat fogja elérni. Mindehhez persze releváns tartalmakat is gyártani kell, amelynek csak egy része lesz - tavalyival ellentétben a mostani konferencián már nem varázsszóként használt - Web2.0-ás.

Bevonják a civil szférát

A közösségi tartalmak markáns szerepével számolnak az Indexnél is. A cég ezek integrálására törekszik, aminek érdekében Kardos Gábor szerint már meg is tették az első lépéseket - például azzal, hogy a civil szféra hallathatja a hangját az Index címlapjára is kikerülő blogokban.

A vezető a jövő útját abban látja, hogy az index.hu - saját platformján maradva - markáns tartalmat szolgáltat. Ahhoz, hogy kiemelkedjenek és az emberek kedveljék az oldalt, független sajtóterméknek kell maradni, miközben használják a közösség erejét, és teret engednek a civil szférának. Ezt ugyan nagyon nehéz "kontrollálni", amire bizonyíték, hogy a közelmúltba az index.hu is konfliktusba került saját felhasználóival a reklámok blokkolása miatt.

A Sanoma szintén a piac teljes lefedésére törekszik, valamint arra, hogy ne csak a hagyományos médiatermékeket ültesse át az internetre. Ez a csoport is be kívánja vonni a felhasználókat: erre példa a közelmúltban indított kirakat.hu, mely holland analógiára készült. Az ilyen típusú oldal a vásárlói döntések és a fogyasztóvédelem szempontjából kikerülhetetlen.

Fókuszban a listázó site-ok

A médiavállalat emellett rövid távon az úgynevezett listázó site-okban (ezeken apróhirdetésszerűen jelennek meg tartalmak) hisz, ahová folyamatosan áramlik át a korábban a nyomtatott sajtóban generálódott ötmilliárd forintnyi bevétel.

Ilyen oldalak (a profession.hu vagy a vezess.hu alatti használtautó hirdetési szekció) már most is találhatók a cég portfoliójában. Emellett a vállalat az eddig kevésbé preferált célcsoportokra (nők, fiatalok vagy később az idősek) is az eddiginél nagyobb hangsúlyt helyez.

A Sanoma-véleményre rímelve a MyVip tulajdonosa is az apróhirdetésszerű oldalak irányába szeretne nyitni: ennek érdekében indították a közelmúltban az ingatlanok.hu-t. Holman Endre emellett más területekben (például az autóban és más kisebb szegmensekben) is lát perspektívát.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!