A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtöki közleménye szerint a másodfokú bíróság a jogsértésért kirótt 315 millió forintos bírságot 105 millió forintra csökkentette.
A versenyfelügyeleti eljárás a Procter and Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt. televíziós reklámokban és hostessek által, a "Bonux" mosóporra vonatkozó, 2005. augusztus és november között közzétett tájékoztatása miatt indult meg.
A reklámfilmek azt állították, hogy a "Bonux" tisztítóereje egészen rendkívüli a hipermarketekben kapható hasonló árú mosóporok körében. Amint arra a GVH rámutatott, a "hasonló árú mosóporok" közé a fogyasztók - sőt maga Procter and Gamble is - nem csupán a "Bonux" mosóporral együtt tesztelt "Tomi" és "Biopon Takarékos" mosóporokat sorolják.
Más mosóporok esetében azonban a reklámfilmek állításainak alátámasztására semmilyen bizonyíték nem állt a Procter and Gamble rendelkezésére.
A GVH megállapította, hogy a "Tomi" és a "Biopon Takarékos" mosóporok esetében sem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy ezekhez képest a "Bonux" tisztítóereje rendkívüli. Ezt a "rendkívüliséget" ugyanis nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető.
A döntés miatt az elmarasztalt vállalkozás a Fővárosi Bírósághoz fordult, ám az első fokon elutasította a keresetét.