3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár harmadszor is Vidus Gabriella, az RTL vezérigazgatója végzett első helyen a Marketing&Média „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” rangsorában, de a tavalyi listán először szereplő Andy Vajna, a TV2 Csoport tulajdonosa idén is a második helyen végzett, míg Mészáros Lőrinc, a Mediaworks és az Echo Tv tulajdonosaként rögtön a harmadik helyen debütált a listán.

Tizedik alkalommal készítette el a Marketing&Média kommunikációs szaklap a magyar médiaipar legbefolyásosabb embereinek top ötvenes rangsorát, melynek szereplőit 2017-ben is szakmai zsűri választotta ki. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője a jubileumi lista kapcsán elmondta, hogy 10 év alatt mindössze hat olyan szakember volt, aki az összes rangsorban helyet kapott, ami jól mutatja a médiapiac folyamatos változását. Vidus Gabriella, Bayer József, Kolosi Péter, Somlói Zsolt, Németh Béla és Málnay B. Levente azok, akiket 10 év alatt mindig a befolyásos szakemberek között tarthattunk számon. Idén a politikához köthető személyek befolyása tovább erősödött, miközben a médiavállalatok, ügynökségek és szerkesztőségek vezetőié csökkent.
 
A legbefolyásosabb három médiás
 
A top tíz 
A zsűri értékelése alapján idén is Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója lett a legmeghatározóbb médiapiaci szereplő, aki a legjobb tízben egyedüli nőként szerepel.
 
Andy Vajna, a TV2 Média Csoport tulajdonosa megőrizte tavalyi második helyét.

A dobogó harmadik fokán Habony Árpádot, a Modern Media Group vezetőjét váltotta a listán először szereplő Mészáros Lőrinc, aki a Mediaworks Hungary és az Echo Tv megvásárlásával került a rangsorba.
 
A Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója, Varga Zoltán megtartotta előző évi pozícióját, továbbra is a negyedik helyen szerepel, az RTL-es Kolosi Péter pedig egy helyezést javítva, idén az ötödik lett. Dirk Gerkens, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója három helyet javított, így a hatodik lett, a Magyar Telekom vezér Christopher Mattheisen pedig egy hellyel került előrébb a listán, így a hetedik helyet szerezte meg a top tízben.
 
Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója nyolcadik helyen végzett a rangsorban, dr. Bayer József, a Ringier Axel Springer vezérigazgatója idén a kilencedik, Gulyás János, a MEC Hungary ügyvezetője pedig a tavalyi helyezéséhez hasonlóan a tizedik helyre került.
 
 
Szinte eltűntek a főszerkesztők
A toplistán csökkent a tartalom-előállítással foglalkozók befolyása: a főszerkesztők közül egyedüliként szerepel a listán Dudás Gergely az Indextől, pedig tavaly még a 444.hu-s Uj Péter és a Bors főszerkesztője, Pallagi Ferenc is a legmeghatározóbb szakemberek között volt. A lista pozíció szerinti bontásában a meghatározó szakemberek közül 48 százalék topmenedzser, 30 százalék egyéb vezető beosztásban van, 14 százalék tulajdonos. A top 50 legbefolyásosabb médiaipari személy rangsorának 8 százalékát alkotják azok, aki tulajdonosok és első számú vezetők is egyben.

Az RTL Magyarország és a TV2 uralja a mezőnyt
A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” indulása óta mindig az RTL-esek közül kerültek fel legtöbben a listára. Ez idén sem változott, hiszen összesen négyen szerepelnek a toplistán, ketten közülük a top tízben. Az RTL-t a TV2 Csoport követi: Andy Vajna és Dirk Gerkens képviseli a médiavállalatot, valamint a TV2-t erősíti a részükre műsorokat gyártó Rákosi Tamás is. Hasonlóan sok vezetőt ad az Atmedia nevű társaság, amely 2016-ban hatalmasat nőtt azzal, hogy a TV2 és a MTVA csatornák reklámidejének értékesítését is megszerezte.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!