A mintegy 1,3 milliárd dollár összértékű beruházásokat hivatalosan várhatóan áprilisban jelenti be a Toyota. A mexikói gyár kapacitása évi 200 ezer autó lesz: Guanajuato szövetségi államban a következő generációs Corollát gyártják majd az észak-amerikai piacra, előreláthatólag 2019-től. A világ legnagyobb autópiacának számító Kínában, Kanton városban 2018-tól évente 100 ezer Yarist fognak gyártani.
A terjeszkedéssel a világ legnagyobb autógyártója nyomás alá helyezi versenytársait, egyebek mellett az amerikai General Motorst és a német Volkswagent, miközben az iparág most is több autót képes gyártani, mint amennyire kereslet van. Tavaly világszerte valamivel több mint 10 millió személygépkocsit értékesítettek.
A gazdasági világválság lecsengése után közvetlenül a nagy autógyárak óvatosak voltak a termelés bővítését illetően, azonban most, hogy az autóeladások a válság előtti szintre álltak vissza az Egyesült Államokban és bővül a kínai piac is, újra napirendre került az új gyárak létesítése.
MTI