2p

A Toyota japán autógyár három év után ismét terjeszkedni kezd: Mexikóban és Kínában épít egy-egy új gyárat a vállalathoz közel álló források tájékoztatása szerint.

A mintegy 1,3 milliárd dollár összértékű beruházásokat hivatalosan várhatóan áprilisban jelenti be a Toyota. A mexikói gyár kapacitása évi 200 ezer autó lesz: Guanajuato szövetségi államban a következő generációs Corollát gyártják majd az észak-amerikai piacra, előreláthatólag 2019-től. A világ legnagyobb autópiacának számító Kínában, Kanton városban 2018-tól évente 100 ezer Yarist fognak gyártani.

A terjeszkedéssel a világ legnagyobb autógyártója nyomás alá helyezi versenytársait, egyebek mellett az amerikai General Motorst és a német Volkswagent, miközben az iparág most is több autót képes gyártani, mint amennyire kereslet van. Tavaly világszerte valamivel több mint 10 millió személygépkocsit értékesítettek.

A gazdasági világválság lecsengése után közvetlenül a nagy autógyárak óvatosak voltak a termelés bővítését illetően, azonban most, hogy az autóeladások a válság előtti szintre álltak vissza az Egyesült Államokban és bővül a kínai piac is, újra napirendre került az új gyárak létesítése.

Nem Toyota, de ez is japán. Nézze meg az Esztrgomban készülő új Vitarákat, klikkeljen a képre!

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!