A webauditálás piacán kialakuló verseny sajnos nem annyira a szabad választás lehetőségét, mind inkább a piac megosztását eredményezte. Az egyes auditor cégek módszerei egymással nem kompatibilisek, az eredmények közvetlen összehasonlítása nem lehetséges. További nehézségeket okoz, hogy mivel az auditálás költségeit sok site nem képes vállalni, ezek forgalmáról hitelesített adathoz továbbra sem lehet hozzájutni.
Téved azonban, aki azt hiszi, hogy valami magyar betegségről van itt szó. Az internet forgalmának mérésével foglalkozó három legismertebb cég, a Media Metrix, a Nielsen/NetRatings és a PC Data is rendszeresen egymástól eltérő forgalmi adatokat közöl ugyanazokról a webhelyekről. Ennek oka, hogy a hagyományos média auditálással ellentétben az internetes forgalommérésnek nincsenek kiforrott, általánosan elfogadott módszerei. Mindhárom említett cég a felhasználóknak valamilyen reprezentatív mintáján végzett mérésekre alapozza módszerét, a kiválasztás módja maga viszont már erőteljesen befolyásolja az eredményt. Míg például a Média Metrix és NetRatings a 2 évnél idősebb felhasználók közül veszi a mintát, addig a PC Data a 13 évesnél idősebbekre korlátozza a vizsgálandók körét. A többiektől eltérően - ők véletlenszerűen választják ki a mintában résztvevő embereket - a PC Data kábeltévé hirdetésekben és az interneten elhelyezett hirdetések útján toborozza az önkénteseket. A módszert ért éles bírálatokkal szemben a cég képviselői azzal védekeznek, ennek a módszernek köszönhetően az Egyesült Államok egészére kiterjedő, a többiekénél kétszerte nagyobb mintával tudnak dolgozni, ami azután növeli módszerük pontosságát.
Több elismert tudományos műhely, köztük a Stanford University, vagy a University of Seattle is dolgozik az egységes auditálási kritériumok kidolgozásán. Közben viszont az üzleti élet figyelme a forgalmi adatok felől egyre inkább az üzleti eredmények felé fordul.
Mi mennyi? - Vitatott webaudit
A látogatószám az a mértékegység, melyet legtöbben egy webhely üzleti sikerével azonosítanak. Bár az árbevétel nem feltétlenül áll egyenes arányban a forgalommal, a tulajdonosok és a befektetők mégis árgus szemmel figyelik a látogatottsági statisztikákat.