Amerikában a magánszférában
Amerikában - úgy tűnik - a megoldást a magánvállalkozások hozták meg a nőknek. Itt naponta 1600 új női vállalkozó próbál szerencsét, maga mögött hagyva korábbi vezető posztját. Ez pont kétszerese a férfiak által indított üzleteknek. Ezzel párhuzamosan egyre nő az Interneten, akár otthon is végezhető feladatok aránya a vállalkozásokban. (Ez azt jelenti, hogy a nő mégis jobban szeret otthon dolgozni?) A MiNők Egyesület egyik alapcélkitűzése, hogy Magyarországon is elősegítsék a nők kitörését az internet segítségével. Az egyesület alelnöke elmondta, hogy elsősorban azokat a nőket és férfiakat szeretnék megcélozni, akik még nem látják az internet hasznát (az Információs Társadalom és Trendkutató Központ felmérése szerint a nők 30 százaléka egyáltalán nem tartja hasznosnak a világhálót). Az internet iránt érdeklődőket virtuális és hagyományos módon próbálják információhoz juttatni, és különböző programok révén a háló használatával és lehetőségeivel megismertetni.
Érzelem a munkában?
Mi kell ahhoz, hogy egy nő ugyanúgy érvényesüljön, mint egy férfi? Druzsbaczky Ildikó szerint nem szabad elveszni a részletekben, és érzelmet vinni a munkába. Mások szerint erősebbnek és okosabbnak kell lennie a férfinál, miközben megtartja nőiességét. A nők életét befolyásoló sztereotípiák - nem csak a karrier tekintetében - valóban léteznek, de ezt maguk a nők képesek leginkább felülírni, ha bebizonyítják, hogy az adott pozíciót igenis ők látják el a legjobban. Na persze, ha eljutnak odáig. Azért én nem szeretnék annyira emancipált lenni, hogy teljesen eltűnjön a különbség a férfi és a nő között.
Mi nők, gondolatok az üvegplafon jelenségről
Mostanában egyre több szó esik a nőkről, úgy, mint célcsoportról. Felmérések igazolják, hogy a mindennapi háztartási kiadások nagy részét ők kezdeményezik, balgaság lenne nem megszólítani őket - vélekedik a piac.