3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Számos tényező fémjelzi a jó vezetőt, ezek egyike az a kapcsolati háló, amelyet munkatársaival kiépít és működtet. Csak az a vezető, aki alá tud merülni az emberi kapcsolatokba, számíthat arra, hogy megtalálja a hangot a környezetével, kiegyensúlyozott lesz a kollegáival való kontaktusa hosszútávon is, és tudja motiválni a beosztottjait.

Alázatosság

Ez egy igen ritka tulajdonság az üzleti világban. Mégis, ahol megtalálható, az az a hely, ahol a vezetés természetes módon otthonra lel. Herb Kelleher, a Southwest Airlines elnöke úgy jellemzi ezt, mint a "professzionális végcélt". Azt mondja:

Azok, akik erősen kihangsúlyozzák a tényt, miszerint ők profik, általában nem igazán jók abban, amit csinálnak. Ami valójában profivá tesz valakit az az, hogy úgy tud nagyon jó lenni valamiben, hogy amit csinál, azt a lehető legszerényebben teszi. A mi embereink ilyenek, eredmény-orientáltak. Legyen szó akár a legjobb biztonsági minősítésről a munkában, vagy a fogyasztói szolgáltatás világrekordjáról, vagy a legfiatalabb flottáról, vagy alacsonyabb díjszabásokról, a mi embereink mindig tökéletesen koncentrálnak.

Türelem

A személyi tőke nem egy nap vagy egy év alatt halmozódik fel. Sok időt vesz igénybe. Sok megismételt interakciót kell végrehajtani. Azok, akik az évek során türelmesen építgették sokrétű kapcsolataikat, folyamatosan készíthetik a saját adatbázisukat a közösségről. Ezek a vezetők gyakran viszik csapataikat magukkal új lehetőségek felé.

Intimitás

Az intimitás nem egy olyan kifejezés, amelyet gyakran használunk az üzleti életben. Valójában kerüljük a kifejezést magát és a mögötte lévő koncepciót is a szexuális zaklatás és más víziók miatt. Mégis, az intimitás éppen oly idős, mint az emberi körülmények, és minden szervezetnek definiálnia kell a saját intimitás felfogását. Az "emberek közül való" lét tulajdonsága kifejez valamilyen szintű érzelmi és intellektuális intimitást. És azok a vállalatok, amik intellektuális és szociális intimitás tud kreálni alkalmazottai körében, sőt esetleg vásárlóikkal és szállítóikkal is, sikeresek lesznek a hosszú távú lojalitás kiépítésében.

Menedzserek, akik időt fektetnek egyéni kapcsolataik fejlesztésébe a szervezet különböző szintjein, vezetékként szolgálnak ahhoz, hogy elidéződjék a szervezeti változás és felhalmozás. Ön emberek közül való vezető? Hogy kiderítse, gondolkozzon el a következő kérdéseken:

Vegye számba azokat a kapcsolatait, amelyeket a jelenlegi vagy múltbeli pozíciójában épített ki. Folytatja ezek gondozását?
Ön olyan személy, akiről mások úgy gondolják, hogy az ő személyes tőkéjük keretében van?
Mi a terve arra nézve, hogy másokban tudatosítsa az Ön értékét és a szándékát arra nézve, hogy az ő személyi tőketervük része legyen?
Bátorítja Ön az emberekért való dolgozás tulajdonságát ugyanúgy, mint a közös programokat, a a dolgok közös megbeszélését, a brain stormingot, az alkalmazottak bevonását a vezetésbe, az ötletgyűjtési programokat stb.




Kapcsolódó anyagok
Mi tesz valakit dinamikus vezetővé? A rettenthetetlenség
Mi tesz valakit dinamikus vezetővé? Az inspiráció


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!