A Pokemon Go játék július eleji debütálása óta nem zuhant még akkorát a Nintendo árfolyama, mint ma. A pár hét alatt értékét megduplázó japán cég jegyzése egy nap alatt 12 százalékot veszített értékéből. Faramuci módon a jelentős leértékelődés is a Pokemon Go sikerének köszönhető, hiszen a cég szakemberei a várható nagy népszerűség és használat miatt attól tartottak, hogy a játék japán debütálását a szervereik nem fogják bírni, túlterhelté válnak, ami pedig ellehetetleníti a Pokemonok vadászatát. Ezért elhalasztották a szigetországi bevezetést, amit a piac 12,6 százalékos zuhanással honorált.
Persze volt honnan esni, hiszen június vége óta a cég piaci kapitalizációja megduplázódott, és kedden már 42,5 milliárd dollárt ért, ami több, mint a Sonyé. A szerdai mélyrepüllés mértéke ugyan nem volt kicsi, de még így is havi 87 százalékos profitot érthetett el az a befektető, aki hó elején megvette a papírt.
Úgy tűnik egyébként, hogy minden, ami a Pokemon Go-val kapcsolatba kerül, szárnyakat kap a piacon. Sajtóértesülések szerint a vállalat a McDonalds Japánnal együttműködésre készül, amit a befektetők 9,8 százalékos rallyval honoráltak a gyorséttermi lánc kurzusában.
A The Wall Street Journal és a TechCrunch meg nem nevezett forrásokra hivatkozva arról értekezett, hogy a McDonalds éttermei kiemelt helyek - Pokestops-ok, illetve gyms-ek - lennének a játékban. Így a Pokemon vadászokat egészen a kiszolgálói pultokig tudnák „vezetni”. Ha az együttműködés eredményes lesz, akkor már legalább egy olyan csatornája lenne a Nintendónak, amellyel pénzre válthatja a játék kirobbanó népszerűségét.
mfor.hu