Sok más sportesemény közvetítői is állították már, hogy nézőik száma meghaladta az egymilliárdot, de a jelenlegi elemzést végző cég szakértői szerint ezek a számok sokszor eltúlzottak. A szponzorok utáni hajszában a szervezők sokszor inkább a potenciális nézőseregről beszélnek, vagyis azon háztartások számáról, amelyeknek egyáltalán lehetőségük van az adás megtekintésére - írja az International Herald Tribune.
A nemzetközi hirdetők számára létfontosságú a megfelelő események támogatása, és ezzel reklámok elhelyezésének lehetősége, hiszen a tradicionális reklámcsatornák hatékonysága egyre csökken.
Valójában csak egy maroknyi világszintű, komoly sportesemény vonz igazán globális közönséget. A tavalyi rögbi-világbajnokság döntőjének például 33 millió nézője volt az Initiative szerint. Bár ezzel a negyedik helyen végzett, eme eredmény csupán fele a második és harmadik helyen végzett rendezvényekének, a Brazil Nagydíjnak és a Bajnokok Ligája döntőjének.
Összehasonlításképpen: a 2006-os labdarúgó világbajnokság döntőjét 260 millió, a 2004-es európabajnokság utolsó mérkőzését pedig 161 millió rajongó látta.