Halbritter Mátyás úgy vélte, hogy az idei decemberi ünnepek alatt a fogyasztói árakban nem várható jelentős áremelés. "Aki bátrabban emel, piacot veszíthet" - mutatott rá. Az elnök adatai szerint szaloncukorra 5,5-6 milliárd forintot, csokoládé figurára 950 millió forintot, játékkal kiegészített figurákra, illetve ajándékcsomagokra 700-800 millió forintot, különböző díszekre pedig 200 millió forintot költenek Magyarországon a decemberi ünnepi szezonban.
A hungarikumnak számító szaloncukorból mintegy hatezer tonna fogy, a legkedveltebb a zselés, a tejkaramellás, a marcipános és a kókuszos ízesítésű. Az eladott mennyiség 80 százaléka alacsonyabb minőségű zacskós, 20 százaléka pedig dobozos kiszerelésű - mondta az elnök.
Az eladott csokoládé figurák 40 százaléka valódi csokoládéból készül, 60 százaléka úgynevezett bevonómasszás készítmény. Az ünnepek alatt a lakosság mintegy kétmilliárd forintot költ a figurás készítményekre.
Sánta Sándor, a Bonbonetti Csoport ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy a cég értékesítésének mintegy negyedét a karácsonyi forgalom teszi ki.