2p

A magyar lakosság mintegy nyolcmilliárd forintot költ szaloncukorra, csokoládé figurára, illetve ajándékcsomagra a karácsonyi szezonban, míg az édességek éves forgalma 120 milliárd forint - közölte Halbritter Mátyás, az Édességgyártók Szövetségének elnöke.

Halbritter Mátyás úgy vélte, hogy az idei decemberi ünnepek alatt a fogyasztói árakban nem várható jelentős áremelés. "Aki bátrabban emel, piacot veszíthet" - mutatott rá. Az elnök adatai szerint szaloncukorra 5,5-6 milliárd forintot, csokoládé figurára 950 millió forintot, játékkal kiegészített figurákra, illetve ajándékcsomagokra 700-800 millió forintot, különböző díszekre pedig 200 millió forintot költenek Magyarországon a decemberi ünnepi szezonban.

A hungarikumnak számító szaloncukorból mintegy hatezer tonna fogy, a legkedveltebb a zselés, a tejkaramellás, a marcipános és a kókuszos ízesítésű. Az eladott mennyiség 80 százaléka alacsonyabb minőségű zacskós, 20 százaléka pedig dobozos kiszerelésű - mondta az elnök.

Az eladott csokoládé figurák 40 százaléka valódi csokoládéból készül, 60 százaléka úgynevezett bevonómasszás készítmény. Az ünnepek alatt a lakosság mintegy kétmilliárd forintot költ a figurás készítményekre.

Sánta Sándor, a Bonbonetti Csoport ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy a cég értékesítésének mintegy negyedét a karácsonyi forgalom teszi ki.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!