Egymilliárd forintos beruházással épült át idén a Sara Lee rákospalotai teaüzeme. Az élelmiszergyártó cég az utóbbi tíz év során összesen hétmilliárd forintot fektetett be a budapesti üzemben, amely a cégcsoport második legnagyobb teaellátó központjává vált Európában.
A mostani korszerűsítés során a teljes teaüzem átépült, és alkalmassá vált az új csomagolástechnikák alkalmazására. A nemzetközi projekt nem csak a hazai forgalmazást érinti, hanem a Belgiumba, Dániába, Hollandiába, Csehországba és egyéb országok piacaira gyártott termékeket is. Seres Tibor, a Sara Lee Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a fejlesztés egyúttal a teljes gyári személyzet munkakörülményeit is javítja.
Külföldre is szállítanak
A folyamatos beruházások révén az elmúlt évtizedben a vállalat megháromszorozta a teakibocsátását, és nagyjából megduplázta gyártókapacitását. A rákospalotai gyár hazánk legnagyobb kávépörkölő és -csomagolóegysége lett. A magyar vállalat termékei tizenkét országba jutnak el, innen elégítik ki például a spanyol, belga, holland, cseh, dán, román és bolgár exportigényeket is.
Mint Tóth Tibor, a cég volt termelés igazgatója, jelenleg a közép-kelet-európai térség logisztikai igazgatója elmondta, már olyan tengeren túli országokba is szállítottak termékeket, mint Kanada, Indonézia és Japán.
A Nielsen piackutató vállalat adatai szerint a jelenleg 431 főt foglalkoztató vállalat Magyarországon piacvezető a hazai kávé és tea szegmensben. A 2007. július és 2008. június közötti időszakban a közel 17500 tonnás őrölt-pörkölt piacból a cég volumenrészesedése megközelíti a 41 százalékot, a teagyártásban pedig 43 százalék piaci részesedéssel bír.
Neves márkákat gyártanak
Az üzemben gyártott Douwe Egberts Omnia megközelítőleg 15 százalékos volumenrészesedést ért el az őrölt-pörkölt kávék szegmensében, amellyel a prémium márkák között vezető szerepet tölt be. Ezen kívül olyan neves márkák tartoznak a társasághoz, mint a Karaván, a Palome, a Pickwick és a Sir Morton.
Náluk készülnek a Douwe Egberts Instant Pure és 3in1 termékek is, valamint a vendéglátó üzletágban jól ismert Piazza d'Oro kávék és a Douwe Egberts Espresso. A cég háztartási és testápolási termékek forgalmazásával is foglalkozik, főbb márkái az Ambi Pur, a Gabi, a Sanex, a Chemotox és a Kiwi termékek.
Az 1949-ig visszanyúló történelemmel rendelkező vállalat (a cég 1991-ben vásárolta meg elődjét, a Compacot) idén nyáron ünnepelte a hazai kávépiac meghatározó márkájának a negyven éves születésnapját. Az első Omnia kávécsomag ugyanis ötvenféle kávékeverék kipróbálása után, 1968 nyarán gördült le a gyártószalagról.
KZ