3p

Egymilliárdos beruházást hajtott végre az idén az egyebek között a Pickwick teákat és az Omnia kávét gyártó Sara Lee Hungary Rákospalotán. Az elmúlt tíz évben ezzel már több mint hétmilliárd forintot fektetett be nálunk az élelmiszergyártó cég. Mfor.hu beszámoló.

Budapesten bővített a kávé és teabirodalom (Mfor-montázs)

Egymilliárd forintos beruházással épült át idén a Sara Lee rákospalotai teaüzeme. Az élelmiszergyártó cég az utóbbi tíz év során összesen hétmilliárd forintot fektetett be a budapesti üzemben, amely a cégcsoport második legnagyobb teaellátó központjává vált Európában.

A mostani korszerűsítés során a teljes teaüzem átépült, és alkalmassá vált az új csomagolástechnikák alkalmazására. A nemzetközi projekt nem csak a hazai forgalmazást érinti, hanem a Belgiumba, Dániába, Hollandiába, Csehországba és egyéb országok piacaira gyártott termékeket is. Seres Tibor, a Sara Lee Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a fejlesztés egyúttal a teljes gyári személyzet munkakörülményeit is javítja.

Külföldre is szállítanak

A folyamatos beruházások révén az elmúlt évtizedben a vállalat megháromszorozta a teakibocsátását, és nagyjából megduplázta gyártókapacitását. A rákospalotai gyár hazánk legnagyobb kávépörkölő és -csomagolóegysége lett. A magyar vállalat termékei tizenkét országba jutnak el, innen elégítik ki például a spanyol, belga, holland, cseh, dán, román és bolgár exportigényeket is.

Mint Tóth Tibor, a cég volt termelés igazgatója, jelenleg a közép-kelet-európai térség logisztikai igazgatója elmondta, már olyan tengeren túli országokba is szállítottak termékeket, mint Kanada, Indonézia és Japán.

A Nielsen piackutató vállalat adatai szerint a jelenleg 431 főt foglalkoztató vállalat Magyarországon piacvezető a hazai kávé és tea szegmensben. A 2007. július és 2008. június közötti időszakban a közel 17500 tonnás őrölt-pörkölt piacból a cég volumenrészesedése megközelíti a 41 százalékot, a teagyártásban pedig 43 százalék piaci részesedéssel bír.

Neves márkákat gyártanak

Az üzemben gyártott Douwe Egberts Omnia megközelítőleg 15 százalékos volumenrészesedést ért el az őrölt-pörkölt kávék szegmensében, amellyel a prémium márkák között vezető szerepet tölt be. Ezen kívül olyan neves márkák tartoznak a társasághoz, mint a Karaván, a Palome, a Pickwick és a Sir Morton.

Náluk készülnek a Douwe Egberts Instant Pure és 3in1 termékek is, valamint a vendéglátó üzletágban jól ismert Piazza d'Oro kávék és a Douwe Egberts Espresso. A cég háztartási és testápolási termékek forgalmazásával is foglalkozik, főbb márkái az Ambi Pur, a Gabi, a Sanex, a Chemotox és a Kiwi termékek.

Az 1949-ig visszanyúló történelemmel rendelkező vállalat (a cég 1991-ben vásárolta meg elődjét, a Compacot) idén nyáron ünnepelte a hazai kávépiac meghatározó márkájának a negyven éves születésnapját. Az első Omnia kávécsomag ugyanis ötvenféle kávékeverék kipróbálása után, 1968 nyarán gördült le a gyártószalagról.

KZ

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!