A kapacitásnövelést az indokolta, hogy az Alfa Busz ősztől megkezdi a Volvo minibuszok gyártását a svéd vállalat megbízásából. Emellett tárgyalnak a Volvo wroclavi gyárával is, és elképzelhető, hogy a jövőben a magyar cég szállítja a buszgyártásnál használt hegesztett elemeket a lengyelországi üzem számára.
Emellett a vállalat az ÁPV Zrt. által a Volán-társaságok buszbeszerzésére kiírt tenderen 38 jármű szállítását nyerte el, nettó 44,8 millió forintos egységáron. A jövőbeni megállapodásoktól függően 350-500 új munkahely jöhet létre az Alfa Busz székesfehérvári üzemében. A társaságnak jelenleg kétszáz saját alkalmazottja van, de a beszállítóiknál és az alvállalkozóknál további 100-120 ember dolgozik számukra.
A vállalatnak most két szerződése is van a Volvóval: amellett, hogy a svéd cég buszainak viszonteladói Magyarországon, engedélyt kaptak arra is, hogy használják a társaság márkanevét és logóját a saját termékeiken. Július előtt várhatóan egy harmadik, hosszú távú stratégiai megállapodást is sikerül megkötni a svéd céggel. Érdekesség, hogy az Alfa Busz lesz a harmadik társaság a világon, amellyel a Volvo ilyen jellegű szerződést köt.
Magyarországon évente mintegy 350-400 új buszt adnak el, az Alfa Busznál az idén 150-200 saját jármű eladásával számolnak. Többek között szeptember végéig 35 új járművük áll forgalomba Budapesten, tíz használt, általuk felújított csuklós buszt pedig a Nógrád Volán üzemeltet majd. Mogyoróssy Tibor elmondása szerint a Magyarországra behozott buszok 60-70 százaléka a társaság közvetítésével kerül ide, számol be a Világgazdaság.